Mine områder
Hjelp

Sende på nytt til Approval

18-02-2020 10:39 (Sist oppdatert 10-05-2020)
  • 4 Svar
  • 0 liker
  • 3905 Visninger

Fra versjon 8.19 (tilgjengelig fra 19.02.2020) er det mulig å sende allerede godkjente dokumenter på nytt på flyt til Approval.

 

Det kan være at det er en feil på fakturaen, f.eks. feil kostandsbærer, som godkjenner ikke har lagt merke til. Da kan man bare korrigere det i Visma.net ERP og så sende det på nytt til Approval.

 

For at det skal være mulig å sende en faktura ut på flyt på nytt til Approval så må det ikke være haket av for Oppdater dokumenter fra Approval på Leverandørinnstillinger (AP101000). 

 

Oppdater dokumenter.PNG

 

Uten haken får dokumentet status Balansert etter det er godkjent.

Men har man haket av her så blir dokumetet automatisk oppdatert og går inn i regnskapet. 

 

Her ser vi en inngående faktura som er godkjent og som det er mulig å sende på nytt til Approval.

 

Send på nytt.PNG

 

 

Kommentarer
ElisaKa
CONTRIBUTOR **
av ElisaKa

Hei. 

Vi opplever at når man sender fakturaen ut på ny flyt så forsvinner historikken fra forrige runde. Hadde vært fint å beholde historikken med flyt og kommentarer. 

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎09-06-2020 11:56 av Edvard Berntzen VISMA )

Hei @ElisaKa.

 

Dette er slik det fungerer i dag, men jeg ser at historikk ville vært nyttig. Ber deg melde inn ønske om dette på ideforumet

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Virker denne funksjonen nå som den skal?

Jeg får ikke til å sende en faktura som allerede er godkjent i Approval tidligere, på ny flyt i Approval. Jeg trykker Start ny godkjenningsflyt i Financials, men jeg får den ikke opp i Approval for å videresende den til rette godkjenner. I Dokumentlinjehistorikk på leverandørfakturaen i Financials ser det ut som fakturaen får godkjenningsstatus Sendt til Approval etter jeg har trykket på Start ny godkjenningsflyt, men at denne statusen endrer seg til Godkjent igjen i samme sekund. Dermed blir fakturaen aldri i praksis sendt til Approval på ny flyt.

For de fakturaene jeg har forsøkt med, så er det jeg som har godkjent fakturaen i Approval i første runde - så oppdaget at jeg har gjort feil - og vil få den tilbake til Approval for å sende den til rette vedkommende som skal godkjenne. Dette har virket tidligere (noen måneder siden kanskje), men virker ikke nå. 

Er det kun hos oss dette ikke virker slik det skal, eller er det flere som opplever det samme?

av Christian Alne

Hei Arthur,

 

Man må gjøre en endring i ERP på fakturaen før du får sendt den på nytt til Approval.

Kan det være at du ikke har gjort det?

 

mvh

Christian

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"