for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Ved ønske om å endre e-postadresse/Visma.net brukernavn, finnes følgende alternativer:
Om den ansatte har tatt Visma.net i bruk, endrer brukeren sitt brukernavn selv - i Visma.net. Deretter endrer man den ansattes e-post i lønnssystemet.
Om den ansatte ikke har tatt Visma.net kontoen i bruk, kan dere gå til punkt 2 nedenfor.
- Den ansatte logger seg på Visma.net, gå inn på "Mine opplysninger" ("Min profil", oppe i høyre hjørnet)
- Klikk på "endre e-postadresse", angi nytt brukernavn
- Det sendes en e-post til det nye brukernavnet hvor bruker må bekrefte endring av brukernavn
- Bruker gir så beskjed til lønningsansvarlig som endre e-postadressen i Visma Lønn.
MERK! for at de ansatte skal kunne endre e-postadressen selv, må dette være gjort mulig. Dette gjøres under Admin, Konfigurasjon, og at feltet " " er krysset av.
2. Ansatt har ikke tilgang / ikke tatt Visma.net i bruk
Hvis bruker ikke har "aktivert" sin bruker (f.eks ved feil e-postadresse) kan du gjøre følgende:
- Logg deg inn i Visma.net som Customer Admin
- Gå inn på "Admin / Brukere". Finn aktuell bruker
- Du vil i feltet "Kontostatus" se "Ikke aktivert", da er det bare å endre til korrekt adresse.
- Bruker må deretter bruke "glemt passord"-funksjonen for å få tilsendt en ny aktiverings e-post
- Gå deretter inn i Visma Lønn og endre til riktig e-postadresse
3. Ansatt har aktivert kontoen og opprinnelig e-postadresse finnes ikke mer.
Administrator endrer e-postadressen i Admin, og må bekrefte dette med sitt passord.
Når administrator trykker på «Lagre og lukk» vil det bli sendt en e-post til den ansatte hvor han må bekrefte endringen.
4. Bruker er opprettet 2 ganger i .net fordi e-postadresse er endret i lønnssystem.
Når administrator trykker på «Lagre og lukk» vil det bli sendt en e-post til den ansatte hvor han må bekrefte endringen:
5. Bruker er opprettet med feil e-postadresse.
6. Forsøker å endre e-postadresse, men får melding om at den eksisterer fra før.
Når administrator eller bruker forsøker å endre e-postadressen til noe annet så sjekkes det om adressen allerede er registrert i Visma.net. Sjekken på hele Visma.net og ikke bare denne kunden.
Eksempel morten@visma.no ønsker å bruke morten@gmail.com, men får melding om den finnes fra før.
Når det kommer melding om at adressen finnes fra før kan følgende gjøres:
I denne artikkelen vil du finne alle brukertipsene som vil være aktuelle for deg som bruker av Visma.net Expense. Click here for English version.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.