avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

(updated by Morten A Karlsen VISMA ‎09-03-2020 12:05 )
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 766 Visninger

I forbindelse med årsavslutngingen kan det være behov for å kjøre en ekstra kjøring for å få innrapportert ytelser som tidligere ikke er tatt med. Du kan opprette så mange ekstrakjøringer du måtte ønske.  Husk at en ekstra kjøring alltid må ha samme dato som siste fullførte lønnskjøring eller nyere.

For å opprette en ekstra kjøring klikker du Ny lønnskjøring nederst i venstre hjørne under Pågående lønnskjøringer i Payroll

EkstraLønnskjøring.png

Legg inn en passende tittel og utbetalingsdato. Dersom du ønsker å ta med kun utvalgte lønnsarter på lønnskjøringen merker du feltet Kun utvalgt lønnsartgrupper, og merker aktuelle gruppe(r). Er ekstrakjøringen opprettet for å korrigere på fjorår, så kryss av for "Retroaktiv lønnskjøring".

Grupper her henviser til gruppen som er satt på lønnsarten i fanen Visning under Innstillinger | Regler | Lønnsarter.

Lagre den nye lønnskjøringen og fullfør på vanlig måte.

Spørsmål til support

I denne ekstra kjøringen så skal jeg legge kun en skattemessig fordel, hva skjer med skatten da? - Payroll vil se at beregnet skatt ikke kan trekkes og vil bli automatisk "nullet". 

Relaterte brukertips

Korrigering av fordelsbeløpet på forsikring