Mijn Communities
Help

Feedback overzicht in Gebruikerbeheer

door Sabine Koelewijn

Goedemorgen allemaal, 

 

Zoals jullie vast weten vinden wij het heel leuk om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen en de bestaande functionaliteit steeds te verbeteren. Wij vinden het echter nog leuker als we jullie HR-leven daarmee makkelijker maken. Vandaar dat ik via deze weg wat feedback wil opvragen over het overzicht in Gebruikersbeheer. 

SabineKoelewijn_1-1723011276110.png

 

Tijdens het ontwikkelen hebben we namelijk op basis van klantfeedback de automatische sortering op basis van de achternaam ingesteld. Maar uit onze gegevens blijkt dat er veel vaker gesorteerd wordt op het Persoonsnummer van de gebruikers. Wij overwegen nu om dit overzicht standaard te sorteren op Persoonsnummer. Dit heeft als bijkomend voordeel ook dat dit nog beter is voor de performance. 

 

Vandaar de vraag: Heb je als beheerder de automatische sortering liever op Achternaam of op Persoonsnummer? 

 

Helaas kan ik (voor zover ik weet) geen polletje toevoegen aan het forum. Daarom graag een Kudo wanneer je dit liever aangepast hebt naar Persoonsnummer en als je de voorkeur hebt voor Achternaam, zou je dit dan in een reactie willen toevoegen? 

 

Alvast bedankt!

6 ANTWOORDEN 6
Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***

door Petra Koenders

Achternaam is ook mijn voorkeur , let op de naam zoals deze in Beaufort bekend is. Dus geen geboortenaam als er een partnernaam staat. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Hoi @Sabine Koelewijn,

 

Als ik de keuze moet maken tussen een verbeterde performance of een muisklik minder hoeven te doen tijdens een zoekactie, dan wist ik het wel. Helemaal als jullie kunnen zien dat er vaker op personeelsnummer wordt gesorteerd. Die "extra" klik heb ik er wel voor over. Ik zoek vaak op achternaam en sorteer daarna op voornaam. Ik zou zeggen: performance gaat voor

 

Persoonlijk maken jullie mij meer blij wanneer op kolommen kan worden gefilterd i.p.v. gesorteerd. Ook het toevoegen van de kolommen opdrachtgever(nummer) of kostenplaats/OE helpt mij in mijn werkzaamheden, als besef ik mij dat het toevoegen van kolommen meer data betekend en dus de performance drukt... Ik dwaal af

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

PaulaPieper
CHAMPION *

door PaulaPieper

Ik ga ook voor sorteren op achternaam

 

Andrea Hulstein
CHAMPION *

door Andrea Hulstein

Voorkeur voor achternaam (En het zoekvenster werkt altijd, dus persoonsnummer ook prima werkbaar)

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@Sabine Koelewijn 

Ik ga voor sorteren op achternaam, zoek namelijk nooit op personeelsnummer.

gr. Marja

 

Marja van der Kolk
Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***

door Jeroen Coret Kennemerhart

Hi @Sabine Koelewijn,

 

Ik ga voor sorteren op achternaam.

 

groet Jeroen