Mijn Communities
Help
Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***

Ik zie HR Core Online en Youforce reporting niet terug in Mijn Youforce

door Jos Kötte

In Mijn Youforce log ik in via mijn gebruikersnaam .. @onyouforce.com.

Aangezien ik aangegeven heb in autorisatiebeheer dat ik geautoriseerd ben voor HR Core en Youforce reporting, zie ik deze toch niet terug in mijn.youforce.

We hebben wel de optie om via SSO in te loggen, maar daar heb ik nu geen gebruik van gemaakt.

Heeft iemand hiervoor een verklaring of weet iemand een oplossing?

Alvast dank!

4 ANTWOORDEN 4

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Jos Kötte,

 

In het artikel Welke proces/module link in Mijn Youforce is gekoppeld aan welk recht in Autorisatiebeheer? hebben we beschreven dat zowel 'Youforce Reporting' als 'HR Core' gekoppeld zijn aan 'HR voor anderen'.

 

Het eerste wat je daarom het beste kunt controleren is:

1) Ga naar Mijn Youforce / Beheer / Configuratie links Mijn Youforce

2) Controleer of je onder 'HR voor anderen' een categorie hebt aangemaakt waar je deze link aan hebt gekoppeld:

  • Bijvoorbeeld de categorie 'HR Core & Payroll' met een link haar 'HR Core' en een categorie 'Rapportages' met een link naar 'Youforce Reporting'

 

Wil je dat eens nakijken?

Groet,

Remco te Ronde
Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***

door Jos Kötte

@Remco te Ronde Hoi Remco,

Ja, dit heeft gewerkt. Dank je wel.

Ik merk alleen dat je HR Core Online (beaufort) alleen kunt benaderen door in te loggen met je Youforce-account (onyouforce.com) en vervolgens nog een keer je 2FA (pingid) dient op te geven. Als ik inlog via mijn Laurentius-mailadres, dan zie ik HR Core Online niet terug. Youforce reporting wel en deze gaat zonder nog een keer opgeven 2FA (pingid) op te geven. Is dat ook te realiseren voor HR Core Online? 

Alvast dank voor je reactie en hulp!

Groeten,

Jos

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Jos Kötte,

 

Inderdaad als je inlogt met je ''Laurentius-mailadres'' zie je bepaalde modules/applicaties niet. Waarom dit is en voor welke modules dit geldt wordt uitgelegd in:

Extra beveiliging voor professionals in Mijn Youforce

 

Log je in met je @onyouforce.com account dan zie je alle modules wel. Maar de eerste keer dat je een zogenaamde ''professional-module'' (zoals HR Core Online) aanklikt moet je inderdaad nogmaals extra de 2e factor van Ping bevestigen. Die bevestiging blijft geldig zolang je een actieve sessie houdt met Youforce. 

 

Wil je dat niet, dan kan je overwegen over te stappen op ''Single Sign On voor Professionals''. Meer uitleg daarover lees je in:

Single Sign On voor professionals

@Jos Kötte

Groet,

Remco te Ronde
Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***

door Jos Kötte

@Remco te Ronde  Hoi Remco, dank je wel! Groeten, Jos