Mijn Communities
Help
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

Salarisadministrateurs zien niet hetzelfde

door Roel_Harmsen

Dag,

 

Vandaag met de SA een rondje in MijnYouforce gemaakt. Het valt op dat 1 medewerker wel alles ziet, maar de andere 2 medewerkers zien minder tegels (uiteraard wel allemaal geautoriseerd).

1 collega zag zelfs 's ochtends wel alle tegels en nu ineens minder tegels.

 

Is dit een bekend euvel of wat zou het kunnen zijn?

14 ANTWOORDEN 14
Goedgekeurde oplossing
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Dag,

 

Het mirakel is opgelost. De medewerker was ingelogd met het account van Trajectum zelf, welke wsslijk doorgestuurd werd naar het medewerker account. Het werkt allemaal wel netjes. Excuses voor het ongemak.

door Remco te Ronde

Hoi @Roel_Harmsen,

 

Bedankt voor de update. Ik had inderdaad al gezien dat er nog geen melding was aangemaakt bij het ServiceCenter. Dus ik had al goede hoop dat het was opgelost.

 

Wil jij zelf op het forum op de knop ''als oplossing accepteren'' drukken zodat iedereen ziet dat het is opgelost?

 

En vlak voor het weekend ook een compliment aan de andere beheerders (zoals @Björn Sman@Gea Bussink-Veerbeek@Marcel Bouman en @RichardR) die hebben geholpen in deze post op het forum. Super mooi om te zien dat jullie het forum gebruiken om elkaar samen te helpen! 

Groet,

Remco te Ronde
oscarwolbrink
CHAMPION *

door oscarwolbrink

hierboven genoemd, bekende problemen, ook bij ons. Het kan toch niet zo zijn, dat we iedere keer moeten zeggen, dat iedereen cash en windows historie moet verwijderen en dat het de volgende dag weer goed staat.
Wij gebruiken Edge als browser.

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Een update van mijn kant:

Medewerker logt de eerste keer in en ziet wel alles. Logt uit en weer in, onder hetzelfde account en ziet minder tegels.

CTRL+F5 heeft niet geholpen

@Remco te Ronde ; Is dit probleem bekend bij jullie?

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Roel_Harmsen,

 

Zoals jij het beschrijft herken ik het probleem niet. Maar als je een melding aanmaakt bij het ServiceCenter dan kunnen we dit onderzoeken. Het helpt ons enorm hoe gedetailleerder je in de melding specificeert wat er gebeurd bij je collega. 

 

Voor de analyse is het het belangrijk om dat stap voor stap te weten. Dus vermeld stap voor stap wat er gebeurd, bijvoorbeeld als volgt:

  1. Medewerker opent een hele lege browser in Google Chrome
  2. Hij/zij gaat naar https://mijn.youforce.com/
  3. Hij/zij logt in met het volgende voornaamachternaam@onyouforce.com account
  4. Hij/zij ziet de volgende links/modules wel (A, B, C)
  5. Hij/zij drukt op CTRL+F5 en daarna zijn de volgende link/modules verdwenen (A,B,C)

 

Hoe specifieker je de melding aanmaakt hoe beter we het kunnen analyseren. Want mijn eerste vermoeden lijkt op de suggestie die ook @Gea Bussink-Veerbeek deed. Mogelijk is er toch sprake van inloggen op een andere URL (b.v. https://mijn.youforce.com/sso/organisatienaam/ waardoor wellicht het SSO-account wordt gebruikt. Of is er juist iets afwijkends aan de hand dat er eerst wordt ingelogd via https://portal.youforce.com/ en dat je collega daarna naar https://mijn.youforce.com/ gaat.

 

Hoe dan ook, het is vervelend als het niet werkt bij je collega zoals verwacht en daarom staan wij via het ServiceCenter klaar om te onderzoeken wat de oorzaak is.

Groet,

Remco te Ronde
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Dag Remco,

 

Medewerkers gebruiken echt de link https://mijn.youforce.com/ en niet via een omweg of SSO nog.

Ik zal de gebruikers jouw stappenplan/vragenlijst laten invullen.

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi @Roel_Harmsen ,

 

Misschien overbodig maar heb je gekeken of de professional certificaten nog in orde zijn? Je kunt eventueel bij Aanmeld Historie zien of de medewerkers terecht in level 2 terecht komen bij het inloggen. In level 1 zijn zij standaard gebruiker ipv professional.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Angelique
CONTRIBUTOR ***

door Angelique

Dit heb ik dus ook al een paar keer gehad. Dat ik ineens minder opties heb in het menu en de volgende dag staat alles er weer. 

RichardR
CHAMPION **

door RichardR

Dit zou kunnen door de opschoon policies binnen jouw organisatie (of je eigen instellingen) voor de browser wanneer je deze afsluit bijvoorbeeld. Hierdoor start je weer opgeschoond op de volgende keer waardoor je dan alles wel weer terugziet.

Frans Bekkers
CHAMPION *

door Frans Bekkers

Hier is het nog erger, als ik met Chrome inlog zie ik minder categorieën dan als ik met Edge inlog.

Ik ben bij allebei met mijn onyouforce account ingelogd en bij allebei onder het tabblad Beheer.

Dit is Chrome:

FransBekkers_0-1700632086794.png

Dit is Edge:

FransBekkers_1-1700632124398.png

Dit is pas sinds vanmorgen, gisteren had ik dit probleem niet.

Hebben hier meer organisaties last van?

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

@Roel_Harmsen kan het zijn dat de een met het organisatieaccount inlogt en de ander met het onyouforce-account? Met je organisatieaccount zie je als professional minder tegels.

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen (Bijgewerkt ‎22-11-2023 07:59 door Roel_Harmsen )

Dag,

 

Uiteraard is dit ook getest, maar dit is niet het geval. 

En 1 medewerker zag in de ochtend wel alle tegel, 's middags niet.

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

ik merk zelf dat Mijn Youforce best gevoelig is voor cookies en de historie van andere sessies die actief zijn geweest. Opschonen van de cookies wil dan wel eens helpen, maar helaas niet altijd. Je kan eens proberen of het in een incognitomodus wel goed gaat. Mijn ervaring is dat het dan wel lukt.

RichardR
CHAMPION **

door RichardR

Een hard refresh van de browser CTRL+F5 is zeker een oplossing die ik kan aandragen. Ook bij inlogproblemen.