Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Foutmelding bij toevoegen meting in Reporting

door Schiff01

Ik heb in Power BI 3 nieuwe metingen aangemaakt. De 3e meting is gebaseerd op de eerste 2 metingen. In Power BI gaat dit goed.

Als ik de metingen in Youforce Reporting toevoeg, dan gaan de eerste 2 metingen goed, die worden netjes verwerkt.

De 3e meting geeft de foutmelding 'Column "omschrijving meting 1" in table "tabel van meting 1" cannot be found or may not be used in this expression.

 

Het lijkt erop dat de eerste 2 metingen in Reporting nog niet worden herkend. Wie weet hoe ik de 3e meting werkend kan krijgen?

De 3e meting is als volgt:

IF(('Contract'[@Som uren dvb])=('Contract'[@Som uren inzet]),("Gelijk"),("Ongelijk"))
1 ANTWOORD 1
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste @Schiff01, Deze melding komt eigenlijk alleen naar voren indien een veld niet gevonden kan worden in de cube. Omdat meeting 1 en 2 al toegevoegd zijn en dit goed is gegaan lijkt het erop dat er toch een verschil is in de naamgeving van 1 van deze twee velden. Het kan zo vervelend zijn als een perongelijk toegevoegde spatie aan het eind van de titel van de meeting. (been there done that). Wat je nog kan proberen is het 3de meting veld opnieuw te maken op basis van een nieuwe query waarbij meting 1 en 2 al zijn verwerkt. En kijken of het dan wel werkt.