Mijn Communities
Help
PaulaCirculus
CONTRIBUTOR **

Hoe krijg je 'huidig' in een slicer

door PaulaCirculus

Ik ben een nieuw salarisrapport aan het maken, met slicers op verwerkingsjaar en verwerkingsmaand. In de rapporten van Visma zie ik deze slicers altijd standaard op 'huidig' staan. Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mij staan ze standaard op 'Alle' en ik krijg 'Huidig' niet voor elkaar. Het is vast iets simpels, maar ik zie het niet.

 

4 ANTWOORDEN 4
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Een makkelijke oplossing is het rapport van Visma exporteren, opslaan en opnieuw importeren

Raymond_de_Rozario_0-1722237435475.png

Raymond_de_Rozario_1-1722237484175.png

Op deze manier kan je het rapport openen de bewerk modus. Dan kan je proberen te achterhalen hoe zij de slicers hebben ingesteld.

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

@Raymond_de_Rozario als het goed is kun je rapporten ook gewoon kopieren en het kopie aanpassen 😉 In dit voorbeeld van je screenshot heb je die optie niet omdat je waarschijnlijk geen toegang hebt tot analytics waardoor je ze niet kunt kopieren. In dat geval werkt importeren van de export ook niet.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hoi @Chris van den Berg,

 

Ik had even niet een voorbeeld beschikbaar waarbij ik de kopieer actie kon laten zien. Exporteren/importeren is trouwens geen probleem hoor 🙂

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

door Alex van Hekezen

De slicers/filters met "huidig" zijn andere velden dan die zonder. Als je een slicer maakt moet je een veld toewijzen, in dit geval verwerkingsjaar en/of verwerkingsmaand. Op het moment dat je "Huidig" ziet, is dit ingebouwd in dat veld wat je selecteert. Zie je het niet in je slicer als optie, dan is dit dus geen optie in het gebruikte veld.