Mijn Communities
Help
JacquelineDeNiet
CONTRIBUTOR **

Iedereen ziet de standaard rapporten

door JacquelineDeNiet

Wij hebben bepaalde groepen rechten gegeven voor Youforce Reporting maar kwamen er gisteren achter dat zij allemaal de standaard rapporten, zoals bijv Dashboard Personeel en Dashboard Salaris zien. Klopt dat en moet je dan per rapport aangeven wie ze mag zien, want nu stond er all users?

5 ANTWOORDEN 5
JacquelineDeNiet
CONTRIBUTOR **

door JacquelineDeNiet

Ja dat klopt, daar staat All users, maar dat willen we liever niet. Kan je dat ergens in 1x uitzetten? Nu heb ik het per groep uitgezet.

 

groeten Jacqueline de Niet

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@JacquelineDeNiet Ik heb deze zelf alleen bij beheer toegevoegd. Zodra deze rapporten aan 1 groep zijn toegekend hoef je deze niet bij andere groepen uit te zetten (als ze nog niet waren toegevoegd).

 

cvanstijn_0-1687428776127.png

 

JacquelineDeNiet
CONTRIBUTOR **

door JacquelineDeNiet

Beste CvanStijn,

Toen ik gisteren keek bij groepen, standaardrapporten, stond bij elk standaard rapport all users ingesteld. Ik heb bij elk van deze rapporten zelf inderdaad deze toegewezen aan beheerder, maar als ik geen screenshot van een gebruiker had gehad, dan hadden we zelf nooit doorgehad dat alle gebruikers deze rapporten zagen. Ik vroeg me daarom af of er ergens een instelling was dat dit zo was ingesteld voor all users en waarom :-).

Goedgekeurde oplossing
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Ik heb het vermoeden dat deze dashboards standaard geactiveerd voor "all users" door het team van @Chris van den Berg en @TheoLescure. Zover ik kan zien is er ook geen groep "all users" waarbij je via het "mapje" beheer rapporten de rapporten uit kan zetten.

 

In mijn optiek mogen de rapporten/dashboards wel beschikbaar worden gemaakt, maar dat V|R het aan de organisatie zelf overlaat aan welke groepen of individuele gebruikers ze het willen toevoegen.

 

Maar kort antwoord op je vraag: ja je moet het per groep uitzetten.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Dat kan je via het tandwieltje controleren, en aan de linkerkant naar standaard rapporten te gaan. Kan het zijn dat je deze daar op All users hebt staan?

 

Raymond_de_Rozario_0-1687415857067.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden