Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Kan naam koptekst slicer van de niveau's Org. Eenheid niet in rapport aanpassen

door karl Wegner

Iemand een tip hoe dit wel kan?

 

karlie_0-1688715670652.png

 

karlie_1-1688715819656.png

 

 

14 ANTWOORDEN 14
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Wanneer een tabelveld een hiërarchische structuur  heeft, dan kan je vanuit de webversie deze niet aanpassen. Je kan er inderdaad een berekend veld van maken, zoals @cvanstijn zegt. In de desktop variant die ik op mijn laptop had staan, was er nog een andere optie: Solved: remove the date hierarchy for a single date field - Microsoft Fabric Community


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Ik heb er een berekend veld van gemaakt om de naam te kunnen wijzigen. Deze optie om de naam te wijzigen is inderdaad niet beschikbaar voor de OE.

 

cvanstijn_0-1688716680658.png

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Sorry had je vraag niet goed gelezen, volgens mij werkt dit net zo in de filter kolom

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Hai volgens mij kan je dit aanpassen in de kolom visualisatie. Op de regel staan die je wilt wijzigen en dan op het pijltje klikken.

AnjaBrouwer1_0-1688716277164.png

 

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Dat is het hem juist.

 

Het lukt wel bij alle andere rubrieken die ik in het rapport plaats, maar bij deze rubriek krijg ik ook een ander menu te zien en daar staat niet de optie Naam van deze visual wijzigen bij.

karlie_0-1688717999876.png

 

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Ik heb er een berekend veld van gemaakt om de naam te kunnen wijzigen. Deze optie om de naam te wijzigen is inderdaad niet beschikbaar voor de OE. Je dient dit dan aan te maken per OE niveau.

 

cvanstijn_0-1688719531283.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Hier heb je dus de Pro-versie voor nodig neem ik aan?

Die heb ik nog niet. Ga ik achter aan.

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Dat klopt, dat gaat nog even duren voordat je dit hebt via je CSM'er hebt aangevraagd en je dat via je ICT hebt geinstalleerd.

 

Ik weet niet of je onderstaande al in beeld krijgt, maar voor de tussentijd zou je deze ook kunnen toevoegen (mag eigenlijk niet zo volgens de consultants, maar dan kun je de naam wel aanpassen). In Youforce Reporting heb je aan de rechterkant een knop 'Configuratie'.

cvanstijn_0-1688720654844.png

Dan klik je op Datamodel aan de linkerkant en voeg je onderstaande toe (zelf even een naam bedenken i.p.v. Regio en kijken welk nummer van de OE je nodig hebt).

 

'Organizational unit'[OU Level4]

 

 

cvanstijn_1-1688720830253.png

Daarna op de knop 'Toevoegen en bewerken' klikken, dus niet de knop 'Toevoegen' gebruiken. 

 

En dan vind je het veld onder de berekende velden terug. Deze naam kun ook weer aanpassen. Succes!

cvanstijn_2-1688721449322.png

 

 

 

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Das mooi. Ik heb dit doorgevoerd tot aan het laatste plaatje. Ik krijg na Toevoegen en Bewerken niet onder het mapje Organisatorische eenheid een mapje Berekende velden.

karlie_0-1689075054507.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Zag dat ik een foutmelding in de bewerking had. Ga nog even stoeien.

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Staat al twee dagen in behandeling, dus denk dat er iets niet goed gaat.

 

karlie_0-1689239011133.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hoi @karl Wegner , 

 

Heb je deze eerst geverifieerd via Power BI desktop en daarna in Youforce Reporting ingevoerd? Ik gok op een fout in je dax formule. Misschien dat je die kunt delen?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Bij berekende velden klik je dan op het 'Wolkje' dan wordt deze verwerkt. Wel even wachten en dan nog even wachten zodra deze is verwerkt om in het rapport toe te voegen. Soms dan kan hij nog geen data vinden in het rapport, bakje koffie halen😁 weer teruglopen en dan het veld toevoegen in het rapport.

 

Het staat er ook niet echt duidelijk, ik had precies hetzelfde in het begin.

 

cvanstijn_0-1689239174189.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Het was inderdaad het wolkje:-)

 

Tja moet je net weten. Ik beschik nog niet over Power BI, dus dit was een mooie oplossing. Bedankt.