Mijn Communities
Help
John Muijs
CONTRIBUTOR ***

Lege kolom en/of kolom met 1 waarde toevoegen aan rapportage

door John Muijs

Is het mogelijk om een lege kolom (wel met kolomtitel) en/ of een kolom met 1 vaste waarde toe te voegen aan een tabel rapport?

10 ANTWOORDEN 10
Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

door Marc Struver

Hallo Raymond,

Werk pas sinds kort met BI, maar het valt me op dat ik vaker een antwoord vind in je bijdragen. als beginnend gebruiker is dit heel prettig, dus dank hiervoor!

 

door Chris van den Berg

@John Muijs dit is zeker mogelijk, met behulp van reporting pro een berekende kolom. Je kunt een lege kolom toevoegen door een veld met alleen twee dubbele quotes  als expressie te gebruiken 

 

""

 

En als je hier een vaste waarde in wil hebben dan zet je de waarde tussen de dubbele quotes in.

@John Muijs is het inmiddels gelukt?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Sinds ik weet dat je ChatGPT dergelijke vragen ook kunt stellen, heb ik daar voor je gekeken aangezien de vraag ook toepasbaar voor ons kan zijn.

 

In eerste instantie komt hij met onderstaande oplossing, maar die genereert een aantal fouten. Misschien dat je vanuit daar verder kan  komen?

 

Raymond_de_Rozario_0-1693473287222.png

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

John Muijs
CONTRIBUTOR ***

door John Muijs

Bijzonder dat je hier ook al iets met ChatGPT kan doen Raymond. Alleen jammer dat ik de oplossing niet te zien krijg. Zou jij die nog een keer naar me willen sturen?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Een daadwerkelijke oplossing heb ik niet direct voor elkaar gekregen. Ik kan je aanraden om een account (gratis) aan te maken en met de eerste prompt te experimenteren. Vandaag is mijn laatste werkdag en heb daarna vakantie. Het is vandaag wat werkzaamheden afronden en dan hou ik het even voor gezien.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

John Muijs
CONTRIBUTOR ***

door John Muijs

Helemaal gelijk Raymond. Fijne vakantie.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Dank je wel 🙂


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Kan je aangeven waarvoor en hoe je het wilt gebruiken?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

John Muijs
CONTRIBUTOR ***

door John Muijs

Dank dat je wilt meedenken Raymond. De rapportage wordt gebruikt voor een export van medewerkergegevens naar een ander systeem. Hierbij is het noodzakelijk dat 1 kolom wordt meegegeven met de juiste kolomkop en bij deze kolom wordt geen waarde meegegeven. Bij de andere geldt hetzelfde, een kolom met een kolomkop alleen met een vast waarde voor alle medewerkers.