Mijn Communities
Help
PaulaCirculus
CONTRIBUTOR **

Organisatorische autorisatie inrichten MT

door PaulaCirculus

Wij willen de MT-leden binnen onze organisatie toegang geven tot rapporten waar de data van de hele divisie waarvoor zij verantwoordelijk zijn (bijvoorbeeld voor het Verzuim Dashboard. Ze hebben in Self Service geen rechten tot alle medewerkers, want er zit nog een laag teamhoofden tussen en we willen ook niet dat zij de MGR-rol krijgen voor al deze medewerkers. Ze hoeven bijvoorbeeld geen declaraties goed te keuren.

 

Ik kom er even niet uit, hoe zorg ik dat de MT-leden in Reporting de data zien van alle afdelingen waarvoor zij eindverantwoordelijk zijn? 

3 ANTWOORDEN 3
Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Ik sluit even aan, dit speelt bij ons in de organisatie ook.

TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste Paula,

In dit geval zal ik wel proberen om het in self service op te lossen. In optie 2 van Christiaan krijg je anders per rapport een versie per MT-lid waarbij per rapport het filter op de juiste afdelingen wordt vastgesteld. Zodra dan aan een rapport een kolom moet worden toegevoegd zou je dat dus bij alle versies moeten doen. 

In self service kan je een apart activiteitenprofiel aanmaken. Laten we deze Managementinfomatie noemen. 

TheoLescure_0-1677763846981.png

De enige workflow die we hieraan toekennen is BI-reporting.

TheoLescure_1-1677763920506.png

Vervolgens koppel je via de gebruikers rol dit activiteitenprofiel aan de MT leden. Hier kan je dan ook de selectie maken over welke afdelingen dit moet gelden.

TheoLescure_2-1677764107811.png

 


Deze MT leden krijgen dan een extra profiel binnen self service waar geen verdere workflows aan gekoppeld zijn. Dit profiel dient dan ook puur om data te kunnen zien over afdelingen. MT leden kunnen dan alle dienstverbanden van de gekoppelde afdelingen terug zien in de rapporten. 

door Chris van den Berg

Goede vraag! 

 

Volgens mij zie ik zo twee opties, maar wellicht dat consultancy hier nog meer ziet.

  1. Meerdere accounts in Youforce voor de gebruikers met verschillende rechten zodat je dit alsnog vanuit HRSS kunt aansturen. Maar niet de meest wenselijke lijkt me
  2. De gebruikers in Autorisatiebeheer toegang geven tot alle data en in de rapporten/dashboards filters zetten waardoor de eind gebruikers alleen de juiste data zien. Dit is alleen wel onderhoudsgevoelig.

 

@Anonymous zie jij nog opties?