Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Rapporten autoriseren voor meerdere autorisatiegroepen

door karl Wegner

Binnen Report Builder ben je genoodzaakt om een gemaakt rapport, die je in meerdere autorisatiegroepen wilt plaatsen, steeds de optie Opslaan als dient te gebruiken.

Als je dit rapport wilt aanpassen, dan ben je weer genoodzaakt om deze steeds weer op te slaan in de autorisatiegroepen waar deze voorkomt en de bestaande dus overschrijven.

 

Hoe gaat dit nu b innen Youforce reporting? Ik heb de kennisbank doorlopen en filmpjes bekeken, maar er wordt volgens mij niet goed uitgelegd hoe nu de optie kopiëren en promoveren werkt.

Als ik een rapport promoveer, dan is deze uit mijn map verdwenen en kan ik deze wel aan verschillende autorisatiegroepen toevoegen. Wat nu als ik dit rapport wil aanpassen? Ik wil dat natuurlijk maar op één plek/rapport doen, zodat automatisch ook de andere rapporten aangepast worden. 

 

 

6 ANTWOORDEN 6
cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Ikzelf maak altijd een kopie voordat ik een rapport promoveer. Dan heb je altijd nog een backup voor jezelf. En als je het rapport gaat promoveren dan klik je ook het mapje 'Beheer' o.i.d. waar je zelf ook bij kan aan. Je ziet deze dan weer terug bij het tabblad Standaard rapporten.

 

Zodra je het rapport hebt gepromoveerd dan voeg ik hier de labels aan toe welke groepen dit rapport mogen zien. Dan weet je zelf dat je dat rapport beschikbaar hebt gesteld voor meerdere groepen. Zodra je dit rapport wilt wijzigen dan ga je naar Standaard rapporten, daar maak je de wijziging en voor alle groepen wordt het dan aangepast. Je dient dan alleen je eigen backup rapport ook nog aan te passen.

 

Bovenstaande is hoe ik het doe, maar er zijn meerdere wegen naar Rome... 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Duidelijk, alleen nog even een vraagje over het promoveren naar een Groep. Dit is voor mij al een autorisatiegroep, zoals bv HR-adviseur, leidinggevende etc. Jij geeft nu aan dat je hiervoor het label gebruikt, althans zo begrijp ik het. Ik dacht dat een label meer iets is om aan te geven of het rapport bv te maken heeft met Verzuim, Dienstverbandgegevens, Salarisgegevens etc.
Als je veel rapporten hebt ka n je zo snel filteren op het soort (label) rapport. Kan je dit nog eens uitleggen?

Goedgekeurde oplossing
cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Dat klopt zo heb ik het ook gedaan. Alleen als je al die rapporten bij standaard rapporten hebt staan kun je niet zien in 1 oogopslag welk rapport je voor welke groep hebt klaargezet. 

 

In MI zag je eerst de map van de groep en dan daaronder de rapportages. Dat is er nu niet meer. Ik gebruik hier nu labels voor om te kunnen zie voor wie ik dit rapport heb klaargezet en welke rapportages zij allemaal kunnen zien. Deze labels (kun je terugvinden bij instellingen) waren bij ons al gevuld met de waarden die ook in MI stonden.

 

cvanstijn_0-1689312696866.png

 

Bij het rapport zelf zie je dan 2 labels voor welke groepen deze is klaar gezet.

cvanstijn_2-1689312898737.png

 

En als je dan alleen de rapportages van de vrijwilligerscoordinatoren wilt zien dan klik je op de label, deze komen boven in de balk boven alle rapportages.

cvanstijn_1-1689312868401.png

 

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Nog een vraagje.

 

Als ik een rapport promoveer naar 4 autorisatiegroepen, dan kom ik dit rapport maar één keer tegen bij standaardrapporten en kan ik maar één label aan dit rapport geven. Klopt dat of zie ik dat over het hoofd. Als dat inderdaad zo is, dan kom ik niet weg om op deze wijze te labelen, aangezien er meerdere rapporten zijn die in meerdere autorisatiegroepen kunnen voorkomen.

 

Goedgekeurde oplossing
cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Gewoon nog een label toevoegen en op de diskette klikken van opslaan. Je kunt meer dan 1 label aan een rapport geven, zie onderstaande.

cvanstijn_0-1689854565129.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Ik snap het en ga hier ook rekening mee houden.

Bedankt voor het meedenken.