Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Uitleg over "de Cube" en datamodel

door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag,

 

Ik zie met enige regelmaat de term "de Cube" worden genoemd door @TheoLescure en @Chris van den Berg . Het is voor niet duidelijk wat het is, en al helemaal niet wat het doet. Kan hier een uitleg over worden gegeven?

 

Kan er binnen de kennisbank ook een datamodel worden getoond, zodat het duidelijker is welke tabellen met elkaar verbonden staat? Hieronder een willekeurig screenshot van Google ter illustratie wat ik bedoel:

 

Raymond_de_Rozario_0-1691409700382.png

 

 

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

5 ANTWOORDEN 5
Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

Goeie vraag Raymond en snap de verwarring ook wel. Ik kom hier sowieso nog op terug in een tutorial, uitleg en introductie van het datamodel. Weet nog niet wanneer deze online komt.

 

een weergave van het model op de community is lastig omdat het simpelweg te groot is. Wellicht in opgeknipte stukken zou kunnen.

 

Ga er na mijn vakantie toe naar kijken  

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Als het een grote PNG wordt die ik kan downloaden is het ook goed hoor 🙂


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Dank je wel @Chris van den Berg , ik kijk er naar uit. En nu echt vakantie gaan vieren (je bent nog te vaak online 😉 )


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

door Mathew Timmerman

@Raymond_de_Rozario Ik weet niet of het helpt, maar als ik vanuit Power BI verbinding maak, dan is het datamodel bij mij inzichtelijk via 'Modelweergave'.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@Mathew Timmerman dank je wel voor je toevoeging. Helaas hebben wij nog steeds geen toegang tot power bi desktop gekregen van onze eigen ICT, anders had ik dit wel gedaan. Het is denk ik sowieso een mooi gegeven om met mensen te delen die geen desktop hebben, maar wel e.e.a. weten over tabel relaties.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden