Mijn Communities
Help
Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***

Verlofregeling per medewerker

door Annemarie van der Geest (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:26 door Chris van den Berg VISMA )

Het is vast vrij simpel, maar een rapport bouwen om per medewerker te zien welke verlofregeling is geregistreerd lukt mij niet zomaar.

Nadat ik de standaardvelden pnr/dvb/naam etc. in het rapport heb gezet, voeg ik het veld 'verlofregeling - code' toe....en wég zijn de kolommen met pnr/dvb/naam.

Ja, ja, ik ben een beginner...iemand tips?

 

Alvast hartelijk dank!

14 ANTWOORDEN 14

door Chris van den Berg

UPDATE Verlofregeling:

Het is nu ook mogelijk om verlof, dienstverband en verlofregeling in 1 rapportage te gebruiken. We hebben de achterliggende relaties kunnen verbeteren zodat je nu nog meer mogelijkheden hebt met betrekking tot verlofregeling. Let wel goed op als je alles in 1 tabel gebruikt, omdat je dan veel dubbele rijen kunt gaan zien.

Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

de issues met Verlofregeling zijn weer opgelost. Je kunt het nu weer gebruiken in relatie met diensterverband of andere verlof entiteiten!

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎13-01-2023 12:01 door Bart Kok - Gemeente Venlo )

@Chris van den Berg we hebben dit zojuist getest en krijgen de verlofdata er weer goed uit. Top! Heel erg bedankt!

 

Wat wellicht nog een handige is om toe te voegen in de entiteit 'Verlofregeling' is de rubriek Verlofjaar. Dan kunnen we per jaar een overzicht genereren van de verlofrechten gekoppeld aan de verlofregeling. Is dit mogelijk?

Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***

Dank je Chris! Het rapport werkt goed!

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

Fijn dan het weer werkt. Wel jammer dat ik zoveel tijd kwijt ben geweest omdat ik dacht dat ik iets gedaan had waardoor het niet werkte en ik dat probeerde op te lossen. Meteen getest en het werkt in ieder geval weer.

door Chris van den Berg

Verwachting is dat dit uiterlijk vrijdag beschikbaar is in Productie! Ik houd jullie op de hoogte!

Yvonne20
CONTRIBUTOR **

door Yvonne20

@Chris van den Berg, hier hetzelfde probleem. Hoe kan het dat een rapport in 2022 wel werkt en in 2023 niet?? Graag zsm weer aanpassen.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

Wij zijn hier ook in geïnteresseerd.

 

Ik had 'vorig jaar' een overzicht gemaakt zodat ik kon checken wie er voor 2023 nog op een oude regeling stond. Hierin stond personeelsnummer/dienstverband/naam mw/code verlof/verlofregeling/OE/datum in dienst/datum uit dienst/begindatum verlofregeling/einddatum verlofregeling/doelgroepcode/dienstverbandstatus actief.

 

Omdat bij ons iedereen per 1 januari op een nieuwe verlofregeling komt filterde ik hierin wie er nog een oude verlofregeling als resultaat stond en bij wie de einddatum leeg was. Dit gaf een duidelijk overzicht of er nog mensen vergeten waren om over te zetten. 

 

Maar .... toen ik het op een later moment opnieuw probeerde kreeg ik een leeg resultaat. Dus óf ik heb zelf iets aangepast waardoor het niet meer werkt of er is iets in Reporting gewijzigd. 

door Chris van den Berg

@Bart Kok - Gemeente Venlo misschien kom ik nog een keer bij je op de lijn. Op dit moment werken we aan de oplossing zodat je verlofregeling weer met dienstverband info (en ook persoon) kunt combineren. De behoefte met verlofdata zelf in combinatie met verlofregeling is wat minder groot, maar ik begrijp bij jullie dus wel een behoefte?

 

 

@Chris van den Berg fijn dat jullie bezig zijn met een oplossing hiervoor. We horen graag als het opgelost is. 

 

Vanuit ons is de behoefte er wel om verlofrechten te kunnen combineren met de verlofregeling per medewerker. Dus als dit kan zouden we het erg fijn vinden als dit gerealiseerd wordt. Al zijn wij ook bezig met onze collega's van BI om dit op termijn te realiseren via onze BI portal. Voor nu zouden wij gebaat zijn bij ad hoc rapportage hierover.

Ik heb een meeting met je ingeschoten, morgen 2u om hier even over te sparren. Ben je dan beschikbaar?

door Chris van den Berg

Wij zijn momenteel bezig om dit issue op te lossen. Ik houd jullie hiervan op de hoogte.

 

 

Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***

Hoi Chris,

Is er al enig zicht op de oplossing?

Groet,

Annemarie

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎02-01-2023 14:53 door Bart Kok - Gemeente Venlo )

@Annemarie van der Geest @Chris van den Berg Wij hebben hetzelfde probleem. Als we pnr/dvb/naam en de verlofregeling + code verlofregeling toevoegen dan wordt het rapport leeg. De juiste verlofgegevens worden niet opgehaald door Youforce Reporting vanuit de verlof datasets.

 

Daarnaast zijn de gegevens vanuit de verschillende verlof datasets niet met elkaar gekoppeld. Indien we bijvoorbeeld gegevens vanuit de dataset 'Verlof' willen koppelen met bijvoorbeeld de dataset 'Verlofregeling' dan krijgen we een melding met een kruisje in het midden van het scherm of een volledig leeg scherm.

 

Het is heel erg wenselijk om de verschillende verlofdatasets met elkaar te kunnen koppelen. Zeker nu we het verlof opnieuw hebben ingericht per 01-01-2023 o.b.v. de nieuwe regeling Bovenwettelijk verlof in de CAO.