Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Verticaal zoeken in PRO, tabellen combineren

door Schiff01

Omdat sommige tabellen niet gecombineerd kunnen worden, wil ik in PRO gaan werken met verticaal zoeken. Als ik het goed begrijp dan kan dit door te werken met de lookup functie.

Heeft iemand een voorbeeld bestand, printscreens en/of een DAX formule zodat ik kan zien hoe ik zoiets kan opbouwen? Waar ik onder meer naar zoek is hoe je aangeeft in welke tabel er gezocht moet worden.

2 ANTWOORDEN 2
Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Chris van den Berg Ik ben inmiddels verder aan het puzzelen, na op meerdere sites info over dax te hebben geraadpleegd. Ik loop vaak vast doordat ik in een formule bepaalde tabellen niet kan kiezen.

Als voorbeeld:

De tabellen inzet en roltoewijzingen zijn in reporting niet aan elkaar te knopen. Ik had gehoopt dit te kunnen doen dmv een soort van 'verticaal zoeken'. Hiervoor heb ik de functie search gebruikt. Als ik in deze functie gebruik maak van de tabel assignment, dan kan ik verderop niet kiezen voor de tabel contract role assignments, zie ook onderstaande printscreen.

Doe ik iets fout, of is wat ik wil uberhaupt niet mogelijk? 

 

Ik lees het graag.

 

Schiff01_0-1684756593325.png

 

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@Schiff01  heb je bijgaande link reeds bekeken? Deze pagina had de consultant als tip doorgegeven dat je hier veel terug kunt vinden, je ziet ook voorbeelden hoe je het kunt uitvoeren. Hopelijk kom je zo verder.

 

https://learn.microsoft.com/nl-nl/dax/lookupvalue-function-dax