Mijn Communities
Help
Andre Feijen
CONTRIBUTOR ***

Wat is met YR aan de hand?

door Andre Feijen

Wat is er aan de hand met YF Reporting. Vaak (meerdere keren per dag) foutmeldingen zoals onderstaande

AndreFeijen_0-1704381556372.png

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren?

 

 

17 ANTWOORDEN 17
Jan_Laurijsen
CHAMPION *

door Jan_Laurijsen

Hier ook nog problemen
Foutmelding Youforce Reporting.png

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg wat is de status? Ben vandaag al meerdere malen met deze melding geconfronteerd terwijl ik bezig was met het bouwen van een rapport. Gevolg is dat ik steeds de laatste aanpassingen kwijt ben. Ben bijna gedwongen na iedere aanpassing op te slaan. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

LouisaFokkert
CONTRIBUTOR **

door LouisaFokkert

Ik krijg dezelfde melding.

 

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

@Chris van den Berg , ben ik bezig met aanpassen van een dashboard. Krijg ik deze foutmelding. Helaas na 3 minuten wachten nog steeds melding dat ik geen rechten ineens heb 😞 . Heb jij misschien al een update over deze hick ups? Ga ik de wijzigingen opnieuw doorvoeren....

Thnx

Sas

S_Kuijer_0-1704726844551.png

 

door Chris van den Berg

Ja, we denken een oplossing te hebben gevonden dat de cube blijft werken tijdens het verversen. Dit zijn we nu aan het testen en valideren. Als ik meer informatie heb dan zal ik dat delen.

 

@S_Kuijer @Raymond_de_Rozario de cubes worden nu op een andere manier ververst sinds vandaag. Ik zal hier nog een artikeltje over schrijven later deze week. Maar deze wijziging maakt dat de cube constant beschikbaar is, ook tijdens het verwerken van de cube. Dus de error die @Andre Feijen laat zien bij het begin van dit forum bericht zou je nu een stuk minder tegen moeten komen.

Ik ben benieuwd in hoeverre jullie deze wijziging en verbetering merken.


Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Gister geen timeouts gezien, of de welbekende "because it needs to be recalculated" , maar wel enorme traagheid. Wel heb ik gisteren een drietal berekende kolommen gemaakt, waarvan er twee nog steeds op "in behandeling" staan:

 

Raymond_de_Rozario_0-1705475396577.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

@Chris van den Berg gisteren wederom meerdere malen met dit probleem geconfronteerd, ook na de plaatsing van bovenstaand bericht. Het plaatje van Jan Laurijsen [16-1-2024 14:40] komt mij dan ook heel bekend voor 😒

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

Hi @Chris van den Berg , vanmiddag weert een time out gezien in YFR. 😞 
Ter info, hopelijk is er snel een oplossing

Gr Sas

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Beschikbaar blijven houden van de cube tijdens het verversen zou een grote verbetering zijn 👍


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

@Chris van den Berg 

Hoi Chris, vanuit support word ik doorverwezen naar jou (zie onder). De updates van de data geeft veel foutmeldingen in YFR. En gelukkig ben ik niet de enige Kan dit ajb worden aangepast? Zie ook mijn voorstel, waarnaar ik in dit topic verwijs.

Thnx Sas

---

Dit is een actie die bij Christiaan is belegd. Hij is als product verantwoordelijke de aangewezen persoon die hierover een standpunt in zal moeten nemen en aangeven hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen.

---

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

ik krijg ook geen data in PowerBI momenteel. Kan hierdoor geen export naar andere systemen doen.

 

agedijkstra_0-1704445019264.png

 

Pimkuijer
CONTRIBUTOR **

door Pimkuijer

Ik loop vandaag tegen dezelfde problemen aan, wordt hier op korte termijn wat aan gedaan, ik kan niks exporteren op het moment.

Of is er iemand die hierover al contact heeft gehad met iemand van Visma Raet?

Pimkuijer
CONTRIBUTOR **

door Pimkuijer

Inmiddels kan ik weer exporteren.

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

Hi @Andre Feijen , zie deze post welke ik n.a.v. contact met support heb gepost. Foutmeldingen worden veroorzaakt doordat op de achtergrond de data meermaals per dag ververst wordt. Support verwijst me door naar forum, gedaan en een voorstel gemaakt.

Updaten proces van Youforce Reporting geeft contin... - Visma Community

M.i. is de huidige settings (qua updaten met daarbij de tijdelijke foutmeldingen) niet wenselijk voor de eindgebruikers en is mijn verzoek om het updaten ajb tijdelijk te verminderen (niet elk half uur/uur), totdat er een vaste oplossing beschikbaar is.  

Gr Sas

HansMorsman
CONTRIBUTOR ***

door HansMorsman

Ja ook wij hebben hier last van. Zeer vervelend.

YvetteAlders
CONTRIBUTOR *

door YvetteAlders

Hi André, ik heb ook problemen. Ik kan mijn rapporten niet naar Excel overzetten. Ik krijg de melding 'Kan bestand niet maken. Het uitvoeren van de query voorde bewerking. Gegevens exporteren heeft een fout gemaakt'.