om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Stel hier je vragen voor het wekelijk Rapporten Uurtje!
-------------------------------------------
Kom je er niet uit bij het bouwen van rapporten? Heb je een extra paar ogen nodig bij het bouwen van een nieuw rapport? Tijdens dit uur kun jij je vraag aan mij en de mede deelnemers stellen. We hebben gezien dat in veel gevallen we jou ook echt verder kunnen helpen.
WANNEER: Maandagen om 13:00
Meeting: meet.google.com/akd-uzzw-pez
On het tabblad Events op deze community kun je zien wanneer de komende rapporten uurtjes plaats zullen vinden. Daar vind je de concrete data terug voor de komende sessies.
Alle vragen die van te voren worden gesteld krijgen voorrang
Dan heb ik nog een vraag over Power BI. Het lukt mij niet om Berekende velden te bewerken, zou je even kunnen meekijken?
Je kunt niet zoeken op personeelsnummer, klopt dat? Is er dan een mogelijkheid om het in hapklare blokken te verdelen (eerst op honderdduizenden, tienduizenden en duizenden? Als je meerder PN's wilt selecteren scheelt dat gigantisch veel gescroll.
In de release nota payroll gemal 10-2024/33 staat er dat doorbetaling bij ziekte vanaf 01-2025 bij cao VVT anders wordt berekend; het gemiddeld bedrag wordt toegepast, ipv gemiddelde uren.
Wij willen een rapport voor de bestaande ziektegevallen maken, met onderstaande rubrieken:
pers. nr; dv nr; naam; nieuw verzuimgeval; verzuimgeval status; start verzuimgeval; einde verzuimgeval
met filter:
dv: actief
verzuimgeval: actief
start verzuimgeval: voor 1-12-2024
Ik wil salarisresultaten van 1 uitvoercode van een jaar opnemen in een visual van dienstverband gegevens.
Volgens mij is dit mogelijk. Kun je me helpen aan de formule.
Hoi @Chris van den Berg ,
Misschien is de vraag eerder gesteld, maar ik zie 'm nu even nergens:
In het Verzuim Dashboard zijn de percentages afwijkend, en wij vragen ons af waar dus 'type dienstverband' op gebaseerd is?
Kan je dat laten zien?
Want in principe hoort dit hetzelfde te zijn.
Goedemorgen,
Voor het rapporten uurtje heb ik de volgende vragen over het CO2 rapport.
Het vragenuur van maandag 16 december is verplaatst naar donderdag 19 december!
Kan het kloppen dat nieuwe gegevens die in HR Core > Personeelsmanagement gezet worden niet koppelen met Reporting? Status Opleidingsstap heb ik uitgebreid met Behaald en Gecontroleerd maar deze zie ik niet terug in Reporting. Ook recent ingevulde bestaande codes "koppelen" niet naar het overzicht in Reporting.
We zitten nu in de meeting van het vragen uurtje toevallig 😉
https://meet.google.com/akd-uzzw-pez?authuser=0
Als je aansluit kunnen we je vraag ook hier behandelen
@Chris van den Berg Helaas zat ik in overleg dus vandaar mijn vraag in de chat. Ik probeer volgende week donderdag "aan te schuiven"
Hoi @Chris van den Berg,
Is het mogelijk om de deelname van het generatiepact te combineren met de deelbetrekking in een rapportage?
Wanneer bij een medewerker het generatiepact (P02544) gevuld is:
- met de waarde 10 dat er dan -20% van de deelbetrekking getoond wordt
- met de waarde 20 dat er dan -40% van de deelbetrekking getoond wordt
- met de waarde 30 dat er dan - 50% van de deelbetrekking getoond wordt
Type: Berekende kolom
Entiteit: Contract / Dienstverband
Is het mogelijk om in een rapport op meerdere velden te sorteren, bijvoorbeeld eerst op start verzuimdossier en vervolgens op start verzuimtijdvak?
@Chris van den Berg
In het rapport werkgebonden personenmobiliteit staan de gegevens van de enquête opgenomen. De enquête vul je voor één week in.
Wordt er in het formulier van de enquete of in het werkgebonden personenmobiliteit rapport al rekening gehouden dat de data dan omgerekend moet worden naar een jaartotaal?
Ik heb dat nog niet ergens kunnen teruglezen.
@Chris van den Berg Ik heb een verschil in verzuimpercentage tussen rapport verzuimstatistieken en verzuim dashboard. In verzuimstatistieken is het percentage 4,32 (tm november) en 4,27 (tm oktober) en in het verzuimdashboard 5,17%. Ik kan dit niet verklaren naar mijn gebruikers.
@Chris van den Berg Ik probeer het verzuim dashboard aan te passen. De leeftijdscategorie is mij gelukt, maar ik kan niet meerdere jaren selecteren. Hetzelfde bij de slicer van de verzuimfrequentie. Het betreft rapport 7. Verzuim dashboard ABR (copy) analytics.
Vertaal ik dat het percentage in de taarttabel goed: Verzuimpercentage / percentage FTE organisatiebreed.
Ik heb het formatie en bezettingsrapport herbouwd in Power BI. Ik krijg van collega's de opmerking dat zij in de Report Builder direct aanpassingen ververst zagen in het formatie en bezettingsrapport en nu niet meer. Klopt dit? En zo ja, hoe lang duurt het voordat wijzigingen verwerkt zijn?
als je een matrix naar excel exporteert, komt er een extra regel mee met bijv "waarde". is dit te onderdrukken?
YR:
na export:
https://www.editpad.org/tool/invisible-character
Gebruik deze website om een 'spatie' te kopieren en die te plakken in de naam van de kolom die je gebruikt als 'waarde' in een matrix
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.