Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Wie weet de oplossing?

door FBB Zorgboog

Ik heb een rapport nodig waarbij ik per medewerker - dienstverband wil zien:

  1. 1 kolom met het saldo van vorig jaar van uitvoercode 2745 (hiervoor heb ik een meting saldo vorig jaar aangemaakt)
  2. per maand een kolom met de inhoudingen van een 6-tal uitvoercodes van het lopende jaar (ook hiervoor heb ik een meting inhoudingen aangemaakt)
  3. in de laatste kolom het saldo van het lopende jaar van uitvoercode 2745 (middels meting)

Wanneer ik beide probeer te combineren in een matrix dan lukt het mij niet het saldo vorig jaar maar 1x getoond te krijgen. Ik kan deze niet toevoegen aan rijen en dus wordt hij in elke maand herhaald.

 

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

7 ANTWOORDEN 7
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@KammanSoo wat bedoel je precies met 'Daarna plaats je filters op de metingen.' ?In de formulier van de meting Saldo vorig jaar (zie mijn opmerking van 27/6) heb ik al vorig jaar en periode 12 opgenomen. Bedoel je dat met plaats filter op meting?

KammanSoo
CONTRIBUTOR *

door KammanSoo

Ik bedoel deze kolom: 

 

KammanSoo_0-1720076191767.png

Als je al een filter voor jaar en maand binnen de CALCULATE hebt geplaatst is dat ook voldoende. 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Bart TSchroots @KammanSoo 

Dank voor de suggesties. Die van KammanSoo klinkt heel interessant. Ga er morgen eens mee stoeien. Resultaat zal ik uiteraard delen

KammanSoo
CONTRIBUTOR *

door KammanSoo

Je kan bij kolommen de jaar en maand toevoegen (en dan alles uitvouwen). Bij waarden voeg je de twee metingen. Daarna plaats je filters op de metingen. Bij het saldo moet alleen vorig jaar december zichtbaar zijn en bij de inhoudingen moet alleen het huidig jaar zichtbaar zijn. 

 

Als het goed is zie je dan één kolom voor december 2023 met het saldo van vorig jaar en rechts daarvan kolommen voor de maanden van 2024 met de inhoudingen. 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg of deze expressies de beste oplossing zijn dat weet ik uiteraard niet maar ze leveren mij bij het testen wel de verwachte bedragen op 🤔
Ik schuif zo ook aan bij wekelijkse vragenuurtje maar ik wist niet meer waar ik mijn vragen moest plaatsen, vandaar maar een nieuwe vraag op forum

 

Saldo vorig jaar: CALCULATE(SUM(PayrollResults[PayrollResult]),PayrollResults[PayrollCode_BK]=2745, PayrollResults[Calculation_Year] = YEAR(TODAY()) - 1, PayrollResults[Calculation_PeriodNumber]=12)

 

MKA Fiets inh: CALCULATE(SUM(PayrollResults[PayrollResult]),PayrollResults[PayrollCode_BK] IN {1460,1463,1471,1472,1463, 2945})

 

De 3e meting (saldo lopend jaar) heb ik nog niet gemaakt.

Bart TSchroots
CONTRIBUTOR **

door Bart TSchroots

Goedemiddag @FBB Zorgboog, je zou de meting MKA Fiets inh per maand kunnen maken.

MKA Fiets inh januari:

 CALCULATE(SUM(PayrollResults[PayrollResult]),PayrollResults[PayrollCode_BK] IN {1460,1463,1471,1472,14632945}, PayrollResults[Calculation_PeriodNumber]=1)

En zo verder met de andere maanden. 

Dan hoef je de periode niet op te nemen in je kolomgroepen.

 

door Chris van den Berg

@FBB Zorgboog dat is een interessante case! Het lastige is dat je de resultaten van uitvoercodes wil laten zien maar dan over verschillende periodes. Zou je je expressies hier kunnen delen? Dan kan ik je makkelijker helpen