Mijn Communities
Help

foutmeldingen bij alle rapporten

door Jacqueline van Meeuwen

zowel standaard als eigen rapporten geven foutmeldingen, refresh heeft geen effect. hieronder voorbeeld, maar gebeurt op diverse velden/slicers etc opnieuw inloggen helpt ook niet.

anderen die hier ook last van hebben?

 

 

Couldn't load the data for this visual

The expression referenced column 'Leave'[Year_DateBegin_Name] which does not hold any data because it needs to be recalculated or refreshed

Activity ID: d60e9a43-15b8-47ef-b072-ebe044fcdeea
Request ID: 0ac3e21d-a7e3-c57f-2191-b96da08cef2e
Correlation ID: b53ffa91-f98e-543d-7f6f-625761d5bcb0
Time: Mon Jul 31 2023 10:43:25 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd)
Service version: 13.0.21171.58
Client version: 2307.3.14960-train
Cluster URI: https://WABI-NORTH-EUROPE-redirect.analysis.windows.net
Activity ID: d60e9a43-15b8-47ef-b072-ebe044fcdeea
Request ID: 0ac3e21d-a7e3-c57f-2191-b96da08cef2e
Time: Mon Jul 31 2023 10:43:25 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd)
Service version: 13.0.21171.58
Client version: 2307.3.14960-train
Cluster URI: https://WABI-NORTH-EUROPE-redirect.analysis.windows.net

5 ANTWOORDEN 5

door Chris van den Berg

@Jacqueline van Meeuwen ik ben dit verder aan het onderzoeken. In die week dat jij dit meldde waren er wat andere issues die meespeelden waardoor dit probleem zich vaker voordeed. Het statement van theo klopt helemaal dat dit kan plaats vinden tijdens het verversen van het datamodel, maar in de praktijk zou je hier niet heel veel of lang van moeten merken. 

Zou je me iedere keer dat dit weer gebeurd in dit forum bericht de error melding kunnen posten, zoals je bij het eerste bericht hebt gedaan? Met die informatie kan ik je het best verder helpen?

door Jacqueline van Meeuwen

@TheoLescure wederom foutmeldingen bij alle rapporten, zowel standaard als eigen, al een uur, cookies verwijderd, opnieuw opgestart, niets helpt. straks weer een demo! wat is er aan de hand???

bijvoorbeeld Verjaardagen (standaard)

JacquelinevanMeeuwen_0-1691410093751.png

 

TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

@Jacqueline van Meeuwen , Ai, dat is wel heel erg balen inderdaad. (kan ik over meepraten 😅). Het staat ook op de kaart om vanuit PD te onderzoeken of we dit meer kunnen optimaliseren of anders kunnen inrichten. Voorlopig zullen we het moeten doen met de huidige oplossing. Maar dan is het in ieder geval fijn dat je het wel kan uitleggen.

Goedgekeurde oplossing
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste @Jacqueline van Meeuwen , Deze melding: 
The expression referenced column 'Leave'[Year_DateBegin_Name] which does not hold any data because it needs to be recalculated or refreshed houdt in dat de database ververst wordt. In het algemeen duurt dit enkele seconden maar soms kan het een paar minuten duren. In het algemeen zouden de rapporten dus weer moeten werken na een tiental seconden. Als het goed is, werken de rapporten nu ook weer.

Hi @TheoLescure, klopt alles werkt weer. het is alleen zo ontzettend jammer 😞 dat dit tijdens een demo gebeurt en het duurde zeker een aantal minuten (pagina verversen, ander rapport proberen, uitloggen en opnieuw inloggen heb je meer dan 10 seconden voor nodig...)