om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Dag allemaal.
In de tabellen van de functies vullen wij ook de functieschaal. Dat is rubriek P02306. De functieschaal wil ik ook tonen op een formulier in self service.
Met de rubriek P02306 lukt dat niet. Die rubriek komt wel mee naar Self service maar zonder inhoud.
Hebben jullie dit wellicht op een andere manier opgelost? Hoe dan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Hanneke Wiersma - @RobertBijlholt - @MdeBeer - @FBB Zorgboog
Zojuist een idee aangemaakt - heb je dezelfde wens nog steeds, graag daarop stemmen en reageren.
Standaardfunctie + andere rubrieken met gegevensso... - Visma Community
Wij zijn ook bezig met het generiek (FWG) functiehuis en zoeken ook naar de oplossing om dit via de standaard manier in Beaufort en Selfservice te regelen. Het idee was om rubriek P02308 - Code Standaardfunctie in de tabel Functie daarvoor te gebruiken.
En beschikbaar te stellen in Selfservice zodat je daaruit kan kiezen of in ieder geval "iets mee kan laten doen".
Dit onderwerp heeft een oplossing meegekregen maar ik zou graag een standaard oplossing hiervoor zien.
@RobertBijlholt - Eens. Iemand heeft mijn uitleg als 'goedgekeurde oplossing' gemarkeerd.
Maar is dus geen oplossing. Ik ben samen met collega's van de Gemeente Eindhoven (@Jasper van den Berg en @Paul Wevers - Gemeente EHV ) momenteel een idee aan het formuleren zodat hierop kan worden gestemd. Zodra dit klaar is zal ik hier de link zetten om stemmen te verzamelen. En zal vanuit het idee ook naar deze link verwijzen zodat duidelijk is dat er meer klanten op zoek zijn naar een oplossing.
@Hanneke Wiersma - Wij zijn ook tegen een vergelijkbaar probleem aangelopen. Wij wilden o.a. de standaardfunctie P02308 (waar het functieprofiel in staat) toevoegen aan de medewerkerkaart en aan Self service. Zijn daar wel toe te voegen, maar halen geen gegevens op.
Contact gehad met de Servicedesk hierover die ideeën gaven wat ik uit kon proberen om dit te doen.
Toen vond ik zelf deze twee afgewezen ideeën op deze community, waarna toegegeven werd dat dit niet kon.
Het kunnen tonen van de standaardfunctie in self s... - Visma CommunityOpent een nieuw venster
Rubrieken uit referetietabellen beschikbaar maken ... - Visma CommunityOpent een nieuw venster
Deze rubrieken zijn functie gerelateerd en niet medewerker/dienstverband gerelateerd.
Ook Gemeente Eindhoven heeft mij verteld hier tegenaan te lopen.
Voor nu gaan we dus maar een workaround met een eigen rubriek werken om het functieprofiel aan een functiecode te koppelen.
Maar is dus veel extra werk om informatie te tonen die eigenlijk gewoon in het systeem zit.
Dank je wel Esmiranda Vermeer. Ik was hier al een beetje bang voor. Wij gaan dan ook met een eigen rubriek werken. Dat doen wij ook al voor de generieke profielen. Inderdaad wel even een klus
Wij gebruiken ook de P01151. Dit werkt wel goed.
Dag Michel,
Dank je wel. De P01151 gebruiken wij voor de schaal waarin de medewerker wordt betaald. Maar soms is het zo dat de functie in een andere schaal gewaardeerd is dan waarin betaald wordt. Ze worden dan betaald in een aanloopschaal en dan wil je bijvoorbeeld in de arbeidsovereenkomst tonen wat de functieschaal is van die functie. De functieschaal leg ik in de tabellen van de functie vast maar die rubriek kan niet naar self service geëxporteerd worden. Om die reden was ik benieuwd hoe andere mensen dit oplossen. Ik kan natuurlijk een eigen rubriek maken, maar wellicht is er een andere oplossing
@Hanneke Wiersma in de formulieren gebruiken wij P01151 - Schaal voor de functieschaal. Rubriek P02306 - Code soort verloning staat bij ons ook niet in de rubriekenset Self service
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.