Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION **

Werkt vervanging leidinggevende wel lekker?

door Rob99

Vanmorgen heb ik de vervanging ingesteld van een leidinggevende die met vakantie is en vergeten was om dit zelf te doen via 'mijn vervanging'. 
Nu dus via SelfService > Beheer > Autorisatie en dan de tegel 'vervanging' de bewuste leidinggevende opgezocht en de vervanger ingesteld van 24-10-2022 tot 01-12-2022. Vervolgens de vervangende leidinggevende geïnformeerd dat het in orde moet zijn. Later ontvang ik een mail van de vervangende leidinggevende dat hij nog steeds alleen 'de eiegen afdelingen' ziet en dus niet de afdelingen waarvoor hij de vervanging doet. Ik heb gevraagd of hij eerst helemaal uit Youforce wilde gaan en er dan nog eens naar te kijken. Helaas zonder resultaat dus en dus niet de vervangende afdelingen erbij gekregen. Ik krijg de indruk dat er iets niet helemaal lekker werkt bij het instellen van de vervanging. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

 

5 ANTWOORDEN 5
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Een update van de situatie bij ons. Net bericht gehad van de leidinggevende dat hij vandaag wel de medewerkers ziet van de andere leidinggevende die hij vervangt. Kennelijk is er een nacht voor nodig om de autorisatie daarvoor geactiveerd te krijgen. In hoeverre het goed uitloggen via de knop rechtsboven en niet via het kruisje hier invloed op heeft is mij nu niet bekend want dit hebben we niet uitgeprobeerd. De leidinggevende had zijn PC gisteren zelfs een keer helemaal opnieuw opgestart en dat had in elk geval geen effect gehad. Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdragen bij deze melding.

door Katinka te Booy

Goedemiddag,

 

In principe werkt dit inderdaad direct door. Let wel ook op de opmerking van @Marcel Bouman er moet wel eerst goed worden uitgelogd voordat het doorwerkt. Helaas zien we inderdaad ook de laatste tijd gevallen waarbij het echt pas met de nachtverwerking wordt aangepast het is. Het is bekend bij PD maar is op dit moment geen prioriteit.

 

Groetjes,

Katinka

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

@Rob99 dit is herkenbaar, maar waarschijnlijk ook vrij eenvoudig op te lossen. Een gebruiker gaat meestal "uit Youforce" door het wegklikken van het venster met het kruisje rechtsboven. Als dan vervolgens Youforce weer wordt gestart worden aanpassingen in autorisaties niet (altijd) zichtbaar. De oplossing is om gebruiker te vragen zich af te melden (uit te loggen) met knop rechtsboven, het venster af te sluiten en Youforce opnieuw te starten. Dan worden bij het inloggen de autorisaties opnieuw geladen en heeft hij/zij wel de aanpassingen direct beschikbaar.

Rob99
CHAMPION **

door Rob99 (Bijgewerkt ‎26-10-2022 07:53 door Rob99 )

Bedankt voor je reactie Bas, wij gaan hier vandaag achter komen en ik zal dan hier nog iets laten weten.

@Visma: Kunnen jullie hier iets over de werking van de functionaliteit zeggen en wanneer deze geactiveerd wordt na de gedane aanpassing? Misschien dat er dan ook iets in de handleiding gezet kan worden? 

Goedgekeurde oplossing
Bas Menken - Gemeente Leiden
CHAMPION ***

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Dit viel ons laatst ook op. De volgende dag werkte het wel. Heb hier toen verder niet meer naar gekeken. Als bij jou nu ook blijkt dat het morgen wel werkt dan wordt een vervanger wellicht pas snachts verwerkt. Ik kan me niet herinneren dat dit voorheen zo was.