Mine produkter
Hjælp
ama111
CONTRIBUTOR ***

Lønkode 4790 fratrækker ikke i Feriepengesaldo

af ama111

Vi har fået at vide at vi skal benytte feriekode 4790, når vi udbetaler feriepenge til 14-dages timelønnede.  Det virker fint nok i udbetaling og skatteberegning, men på lønsedlen nedskrives kun feriedage-saldo -  ikke Feriepengesaldo. Der forbliver det akkumulerede beløb, så medarbejderen kan "narres" til at tro, at han har alle optjente feriepenge til gode.

 

På selve Feriepengelisten bliver beløbet fratrukket korrekt, men det kan medarbejderen jo ikke se. 

 

Hvornår bliver det løst? 

16SVAR16
Susanne2505
CHAMPION *

af Susanne2505
Jeg mangler svar på mit spørgsmål: Er nedstående løst ?? På denne tråd står der at det er løst, hvad er op og ned på dette ?
ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Hej Susanne.

Jeg talte med Helle (Visma) i sidste uge. Det er en fejl på lønsedlerne, som Visma vil rette. Så kan vi kun håbe at det snart sker.

ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Det undrer mig, at vi ikke får noget svar på dette. 

 

Er der et tekstfelt på lønsedlerne, hvor jeg kan forklare alle mine 300 timelønnede, at de ikke kan regne med at den feriepengesaldo der står på lønsedlerne er korrekt og at de må henvende sig til Visma for afklaring. Jeg har ikke mandskab til at følge op på dette manuelt! 

 

Til info har vi nu haft 4 lønkørsler med forkert saldo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

af Susanne Persson1

Vi har desværre ikke en dato for hvornår denne løses, men vi er bekendt med at det er en stor udfordring og det skaber mere arbejde hos jer i form af information ud til medarbejderne. 

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Susanne2505
CHAMPION *
Hej Susanne Måske I kunne lave et skriv som vi kunne give til vores berørte medarbejdere?
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso
Vil du venligst ringe til hotline på 88 97 97 00, så vi kan hjælpe dig, vi kan ikke her på denne chat svare dig på din konkrete udfordring :-). Tak.
ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Vi ringede til jeres hotline d. 18/09/20. De ville vende tilbage hurtigst muligt. Det er nu over 1 måned og 3 lønkørsler siden - vi har intet hørt. Det er meget frustrerende.

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso
ama111 vil du skrive dit telefonnr. så ringer jeg til dig senere i dag :-). Tak.
ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Hej Helle.

 

Du kan ringe på 76748102.

 

Mvh. Anne-Mette

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Er det ikke et generelt problem? Vi er jo andre som også undrer os, hvordan får vi så svar?
ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

I skal nok blive informeret her i tråden 🙂  

Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso
Visning af feriepenge på lønsedlen er forkert, her kigges der kun på de opsparet feriepenge. Det er en uhensigtsmæssighed, som er blevet indberettet og jeg håber at den snart er løst. Så der på lønsedlen bliver vist det opsparet minus det afholdte i feriepenge. På rapporten Ny ferielov Ferieregnskab, vises det rigtige beløb, ligesom medarbejderen vil kunne se det korrekt beløb på borger.dk. Hold øje med vores release dokument, hvor vi vil skrive når det er løst.
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Kan der blive meldt en dato ud for hvornår at problemet bliver løst?

af Thor Lundehoj

Hej med jer,

 

Problemet er endnu ikke løst, men der arbejdes på sagen. I anbefales at følge med i fremtidige release dokumenter, hvor I vil kunne se om netop dette problem er løst eller ej.

 

At denne post er "løst" betyder ikke at problemet er løst, men at spørgsmålet er løst / blevet besvaret. Dette er en oversættelse i systemet, som desværre ikke kan ændres. 


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
Susanne2505
CHAMPION *

af Susanne2505
Er nedstående løst ?? På denne tråd står der at det er løst, hvad er op og ned på dette ?
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Det kunne vi også godt tænke os at høre noget om

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.