Mijn Communities
Help
Maria Est
CONTRIBUTOR ***

Herinnering met betaallink ook voor de gebruikers van VISMA

door Maria Est

Beste!

Wanneer krijgen wij hetzelfde mogelijkheid de herinneringen met de betaallink sturen. Jullie doen het wel! Me lijkt dat we als betalers ook handige tools kunnen krijgen!

17 ANTWOORDEN 17
Esther Mulleners
CHAMPION ***

door Esther Mulleners

Het activeren is een drama. Je moet veel voor Ayden aan gegevens inleveren, maar ze accepteren mijn digitaal gewaarmerkte KvK uittreksel niet eens. Deze procedure wil maar niet lukken in de afwikkeling, geen uitleg van Ayden wat mis is en hoe verder te gaan en een halve dag verder zonder succes.

door Kai Lin Kloet

Beste @Esther Mulleners,

Excuses voor de late reactie, ik kreeg van onze support afdeling te horen dat het probleem wel al is opgelost. Het probleem lag er in dat de verkeerde bedrijfsstructuur/rechtsvorm was gekozen tijdens de onboarding. Helaas zijn ze hier erg streng in, dus belangrijk dat de juiste informatie wordt aangeleverd. Ik ben het er wel mee eens dat het fijn zou zijn om te weten waarom de informatie niet wordt goed gekeurd, dit zal ik aangeven bij Zettr. Hopelijk werkt de rest van de betaallinks wel naar behoren :). 

Met vriendelijke groet,

Kai Lin 

Esther Mulleners
CHAMPION ***

door Esther Mulleners (Bijgewerkt ‎25-06-2025 14:54 door Esther Mulleners )

Ik heb 100% zeker de goede rechtsvorm aangegeven, deze is ook gelijk aan het digitaal gewaarmerkte kvk uittreksel. Ik zal nazien of het proces nu wel voltooid is.

Gecontroleerd; de onboarding hangt nog op hetzelfde issue vast...

Update! Met dank aan Regina van support hebben wij gevonden waar het probleem zit. Bij de onboarding zie je op een gegeven moment een scherm met rechtsvormen - deze zijn niet degene waar je dit moet aangeven;  een scherm eerder zegt bovenaan "bedrijf" met een potloodje ernaast, en dáár geef je in dat het bijv. een eenmanszaak is. 

Je moet dan wel de hele procedure met identificatie en info ingeven opnieuw doen, maar dan lukt het wel.

Als je de onboarding via een pc doet, krijg je een QR code die je met de camera op je telefoon kunt activeren. Dan kun je een foto van de voor- en achterkant van je ID maken. 

Het is een omslachtig proces maar ik kan nu wel mededelen dat het werkt 😉

door Kai Lin Kloet

Hi @Esther Mulleners,

Ja, dat klopt! Fijn dat de issue nu verholpen is. Ik heb een onboarding video opgenomen waarin ook uitgelegd wordt hoe je eventueel die rechtsvorm/bedrijfsstructuur in de onboarding kan veranderen. Deze verschijnt binnenkort online. Hopelijk wordt het onboardingsproces zo verduidelijkt

Met vriendelijke groet,

Kai Lin 

Dave Hellings
CONTRIBUTOR **

door Dave Hellings (Bijgewerkt ‎13-06-2025 11:01 door Dave Hellings )

Ik heb inmiddels dezelfde ervaring, nieuwe gewaarmerkte KvK geupload maar niet geaccepteerd:

"The company was not found in the database. Review the information below and correct any mistakes, or upload a registration document then resubmit." en daarna "Failed to update details"

door Kai Lin Kloet

Beste @Dave Hellings,

Is het probleem al opgelost? Ik kon dit namelijk niet terugvinden in onze administratie. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn, graag controleren of de juiste bedrijfsstructuur/rechtsvorm is gekozen tijdens de onboarding.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Kai Lin  

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Sander Kreuze

Heb je al een ticket aangemaakt via: https://visma-software-nl.my.site.com/supportportal/s/

Dan kan support dit oppakken.

Hi Sander,

Ik heb een support ticket aangemaakt voor het gebruiken van je eigen iDEAL-betaallink. Ik houd je op de hoogte.

grt

Elio

door Elio Tagliola - PayIBAN (Bijgewerkt ‎12-06-2025 16:39 door Elio Tagliola - PayIBAN )

Hi, 

Ik begrijp het gemak van de iDEAL-betaallink, maar waarom moet ik verplicht Adyen als betaalprovider kiezen en kan ik niet mijn eigen iDEAL-contract gebruiken. Ik heb juist een eigen iDEAL-contract aangevraagd om de facturen op mijn eigen rekening betaald te krijgen.
@Kai Lin Kloet @Sander Kreuze 
Is er een mogelijkheid om met een API aan een factuur mijn eigen iDEAL-betaallink toe te voegen?

Wie zou mij hiermee verder kunnen helpen?

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Sander Kreuze (Bijgewerkt ‎13-06-2025 12:06 door Sander Kreuze )

Dag Elio,

Je kan hiervoor een supportticket of Idee voor aanmaken via: https://visma-software-nl.my.site.com/supportportal/s/

Dave Hellings
CONTRIBUTOR **

door Dave Hellings

Je moet bij de onboarding van Adyen wel je hele doopceel invullen, pffff.

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Sander Kreuze

https://community.visma.com/t5/Nieuws-in-Visma-eAccounting/Nieuw-Betaallinks-in-eAccounting/ba-p/731...

De QR kan bij een herinnering ook nog gebruikt worden mits deze binnen de 30 dagen na de initiële vervaldatum van de oorspronkelijke factuur gebruikt wordt.

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Sander Kreuze (Bijgewerkt ‎07-05-2025 14:45 door Sander Kreuze )

Op dit moment is een pilot gaande met visma gebruikers waarbij een betaallink wordt meegestuurd per email en een QR op de factuur wordt gezet. Hopelijk komt deze functionaliteit snel beschikbaar voor alle gebruikers.

Inmiddels is deze functionaliteit aanwezig. Top. Ik kan de functie echter niet activeren. Krijg 500 server error ....

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Heb je het al geprobeerd via een andere browser misschien? 

Als de melding blijft een melding doen via support: https://visma-software-nl.my.site.com/supportportal/s/

Goedgekeurde oplossing
Mister Jones Schilderwerken
CONTRIBUTOR *

Het is gelukt in Chrome. mijn standaardbrowser is Safari. 

Dave Hellings
CONTRIBUTOR **

door Dave Hellings

Is inderdaad erg handig als bedrijf en wel zo eenvoudig voor klanten anno 2025