Mijn Communities
Help
AKoelink
CHAMPION ***

Deze community niet meer openbaar op internet plaatsen (dat is nu wel zo)

door AKoelink
Status: Nieuw

Tot mijn grote verbazing blijkt alles wat je hier op het forum zet openbaar te zijn. Dus de vragen die je stelt, de antwoorden die je geeft. Ik heb hier al melding van gemaakt. En ja er wordt op gewezen als je een account aanmaakt. En toch niet zo duidelijk als je denkt. 

Ben je gebruiker op dit forum? Google dan eens je naam. Dan heb je grote kans dat je alles voorbij ziet komen wat je hier post. 

Graag hier nog eens kritisch naar kijken als het kan! 

4 Opmerkingen
Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

Dit is in het kader van privacy zeer ongewenst!!!!!!!!!

AKoelink
CHAMPION ***
door AKoelink

Aanvulling: er wordt achter de schermen wel aan gedacht dit aan te passen, is mij verteld. Maar misschien als iedereen hier een flinke duim geeft dat het sneller geregeld wordt. 

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@AKoelink  

Bedankt dat je dit aankaart. Het is belangrijk om uit te leggen waarom we bij Peple voor een open community hebben gekozen. In het verleden hebben we gesloten communities gehad, en de ervaring heeft ons geleerd dat het voor gebruikers niet altijd duidelijk was waarom bepaalde informatie achter gesloten deuren stond. Het gaf heel veel ergernis bij onze gebruikers dat ze steeds opnieuw moesten inloggen om bij bepaalde informatie te komen. 

Een groot voordeel van een open community is de directe toegang tot informatie, zonder dat gebruikers zich eerst hoeven te registreren of op toegang moeten wachten. De richtlijnen van Visma Community bieden hier meer duidelijkheid over. Bovendien controleren onze moderators dagelijks of er per ongeluk persoonlijke of vertrouwelijke informatie wordt gedeeld.

Op basis van jouw feedback zullen we onderzoeken hoe we nog duidelijker kunnen communiceren dat het om een open community gaat. 

AKoelink
CHAMPION ***
door AKoelink

Dankjewel voor de uitleg @lauraholm. Ik denk dat als je gewoon inlogt bij Peple (wachtwoord wordt automatisch opgeslagen en hoef je dus niet meer in te tikken). En dan doorklikt naar het Forum, iedereen gewoon met 2 klikken op de plek zit waar hij wil zijn.

Het nadeel van een open community vind ik, dat jan-en-alleman nu op deze community kan kijken. In het kader van privacy vind ik dit een nadeel. En ik moet hier wel inloggen en vragen stellen, anders kan ik mijn werk niet goed doen. Ik heb dus geen keus. Of jullie moeten een alias kunnen aanbieden, dat ik hier anoniem zit. Dan is het prima.