Mijn Communities
Help
PAdelaar
CONTRIBUTOR ***

Aanpassing tekst inlogscherm

door PAdelaar
Status: Nieuw

Wij ervaren geregeld problemen met het  invullen van de username op het eerste inlogscherm. Veel medewerkers vullen hier hun email adres in, want dit staat in de tekst.

Om verwarring te voorkomen zou het ons inziens duidelijker zijn als de tekst:

"Enter your email address or username" wordt vervangen door: " Enter your full username (example@onyouserve.nl)"

Mvg Petra Adelaar

5 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@PAdelaar ben niet met je eens dat die aanpassing duidelijker is. Wij gebruiken SSO om in te loggen en dan leidt jouw aanpassing alleen maar tot extra verwarring.

PAdelaar
CONTRIBUTOR ***
door PAdelaar

@FBB Zorgboog Wellicht is er een tekst waarbij beide manieren van inloggen duidelijk aangegeven wordt. Dit kost ons dagelijk een uur om mensen weer op weg te helpen.

JvdB
CONTRIBUTOR ***
door JvdB

Hier wordt ook met SSO ingelogd en moet men dus hun zakelijke emailadres invoeren. Dit lijkt mij gewoon gebruikers goed informeren. 

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

eens met het idee van @PAdelaar . Dit is bij ons ook steeds een probleem, bij gebruikers die (nog) geen toegang hebben tot de SSO-koppeling (lees:  gebruikers zonder actief dienstverband (nieuwe medewerkers en medewerkers uit dienst))

Bij inloggen via SSO hoeft een gebruiker bij ons geen gebruikersnaam in te voeren, dus daarbij is geen verwarring. Mogelijk heeft dit te maken met het gebruiken van een klantspecifieke URL?

@JvdB terechte opmerking, maar ik vind dat een gebruiker op het inlogscherm de relevante informatie moet kunnen lezen en begrijpen, zonder daarvoor eerst aanvullende documentatie te moeten raadplegen.

Erik83
CONTRIBUTOR **
door Erik83

Ik zie dit ook graag aangepast worden óf dat we de keuze krijgen wat we daar als bedrijf laten zien.