Mijn Communities
Help
Miles Nuis
CHAMPION *

Beheer functies OrgSight enkel voor Professionals

door Miles Nuis
Status: Gerealiseerd

Geef je medewerkers toegang tot OrgSight?

Dan kunnen de medewerkers zelf bij de beheer functies van OrgSight.

 

Zij kunnen dan:

  • Instellen welke persoonsgegevens worden getoond in OrgSight (voor iedereen)
    (Denk bijvoorbeeld aan geboortedatum, privé telefoonnummer en email adres)
  • Organisatorische eenheden uitsluiten
  • Logboek inzien met wijzigingen op instellingen

Daardoor is OrgSight niet op verantwoordelijke wijze uit te rollen voor medewerkers en managers.

 

Graag zou ik daarom zien dat de instellingen/beheerfuncties van OrgSight enkel worden getoond aan Professionals.

 

3 Opmerkingen
door Léon van Berkel
Status changed to: Status: Nieuw

@Miles Nuis 

 

Dat zou niet mogelijk moeten zijn voor manager-medewerker, dit gaan we uitzoeken...kom hier op terug! 🖐

door Léon van Berkel

@Miles Nuis 

Zoals zojuist besproken, eerder had je hier al over gesproken met onze Servicedesk.

Op basis van deze melding hebben wij dit nagekeken in onze software.


De werking van de software is begin juli 2024 aangepast. Hiermee werkt de software weer zoals bedoeld, dat wil zeggen dat een medewerker/manager wel de Organisatiestructuur kan raadplegen maar uiteraard niet de configuratie hiervan zelf kan aanpassen.

Voor de goede orde: er zijn nu twee opties voor de module OrgSight om te autoriseren, via Gebruikersbeheer - Youforce autorisatieprofielen beheren:

1. OrgSight (bestaand)
Met deze autorisatie kan een reguliere "level 1" gebruiker, zoals een employee of manager, de OrgSight uitsluitend raadplegen, indien dit in zijn/haar profiel aanstaat.

2. OrgSight Settings (nieuw)
Met deze autorisatie kan een een professionele "level 2" gebruiker, zoals een HR professional, de OrgSight raadplegen én via het tandwiel rechtsboven in het scherm de configuratie van OrgSight aanpassen.

LonvanBerkel_0-1724421946658.png
In de dagelijkse praktijk zal je daarom deze optie maar bij een beperkt aantal professionals in hun profiel aanzetten.

Ik sluit hiermee dit "idee" af en bedank je nogmaals voor deze melding!

 

 

 









 

door Léon van Berkel
Status changed to: Status: Gerealiseerd