Mijn Communities
Help
Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***

Applicaties specifiek voor de App

door Marianne Hiemstra
Status: Alternatief aanwezig

Als je bij een rol in autorisatiebeheer een applicatie wilt toevoegen, moet je die selecteren uit een uitrolmenu. Hier staan alle applicaties inclusief die voor de App. Graag zouden wij onderscheid willen zien welke applicaties specifiek voor de App zijn. Bijvoorbeeld door kleur, vetgedrukt, of een kenmerk.

 

7 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Marianne Hiemstra . Dit maakt het erg onoverzichtelijk inderdaad. Liever nog zie ik alle functionaliteiten van de Youforce App onder de applicatie 'Youforce App', zodat alles van de Youforce App netjes bij elkaar staat.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Marianne Hiemstra,

 

 Bedankt voor je idee. In autorisatiebeheer zijn inderdaad applicaties/modules zichtbaar zoals 'Declaraties', 'Pofiel' & 'Ziekteverzuim'. Dat zijn functionaliteiten die beschikbaar zijn in de Youforce app. Maar alles wat we ontwikkelen voor de Youforce app is ook beschikbaar in de desktop.

 

In bepaalde gevallen kan het wel zo zijn dat de functionaliteit in de Youforce app een paar weken eerder beschikbaar is dan op de desktop. Neem het voorbeeld van 'inzicht in eigen verzuim'.

 

Dus als je managers 'ziekteverzuim' geeft met het recht 'ziekte registreren' dan kunnen managers dit zowel doen via de Youforce app als via de desktop. 

 

In het kennisartikel Is er een voorbeeld beschikbaar van de meest gebruikelijke autorisaties in 'Autorisatiebeheer'? noemen we meerdere voorbeelden van rechten die zowel in de Youforce app als op de desktop werken.

door Bas Menken - Gemeente Leiden (Bijgewerkt ‎31-08-2023 08:46 door Bas Menken - Gemeente Leiden )

Nevermind, Visma was 1 minuut eerder 😀

 

Om wat zou dit dan gaan? Alles wat je in de app kan kan je toch ook op de desktop? 

door Remco te Ronde

Inderdaad @Bas Menken - Gemeente Leiden ik was je net voor. Maar hoe meer beheerders op de Community elkaar helpen hoe beter. Dus echt super fijn dat jij een vergelijkbaar antwoord hebt gegeven als mij😀.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Remco te Ronde 

het is alleen niet duidelijk wat bij de app/desktop hoort en wat uit Selfservice komt. Het zou dus fijn zijn als die processen toch een apart kenmerk krijgen zoals @Marianne Hiemstra voorstelt. Bijvoorbeeld de applicatie Declaraties of Profiel, als je de app niet gebruikt weet je niet dat dit bij de app hoort maar kan je ook denken dat het bij Selfservice hoort.

Ik heb nu zelf  maar in excel een overzicht gemaakt wat bij de app hoort en wat niet, maar dat zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***
door Marianne Hiemstra

@Remco te Ronde 

het gaat er niet om wat er beschikbaar is, maar wat je moet selecteren uit het uitrolmenu. Ik heb nu ook een excel-bestand wat wel of niet bij de app hoort en wat we wel of niet gebruiken (bijv fietswinkel, die gebruiken we niet). Dus is er wat mij betreft geen alternatief aanwezig.

 

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎01-09-2023 13:31 door Remco te Ronde VISMA )

Hi @Marianne Hiemstra en @Marianne Marsman 

 

Bedankt voor jullie reacties. Voor mijn gevoel praten we over twee verschillende onderdelen. Ik ga allereerst even in op het onderdeel van @Marianne Hiemstra:

 

Binnen autorisatiebeheer bij het toevoegen van applicaties aan een autorisatie, zie je de verschillende applicaties staan en als je daar op klikt kan je specifieke rechten toevoegen.


Voor Self Service hebben we een apart recht: Self Service met de opties, Voor anderen, medewerker en HR professional. Voor de specifieke nieuwe modules, gebruiken we dus de daadwerkelijke namen zoals declaraties, ziekteverzuim etcetera.

 

Hiermee proberen we het onderscheid te verduidelijken. De rechten van de specifieke workflows uit Self Service, leg je nog steeds vast in Self Service zelf. 

 

We hebben hier een overzicht van alle rechten en welke processen vanuit Mijn Youforce daaraan gekoppeld zijn: 

Welke proces/module link in Mijn Youforce is gekoppeld aan welk recht in Autorisatiebeheer? 

 

Zoals ik begrijp @Marianne Marsman  heb jij het over het selecteren van de processen bij 'configuratie links Mijn Youforce' (lees het inrichten van Mijn Youforce).  We begrijpen dat deze lijst overweldigend kan overkomen met alle self Service processen die je hebt. Allereerst kan het wellicht helpen om het inrichtingsdocument te downloaden van Self Service en vanuit daar te controleren of je de Self Service processen allemaal hebt toegevoegd


Ook in de Best Practice hebben we een overzicht gemaakt met welke processen uit welke module komen: 

Best Practice Mijn Youforce

 

Verder zou ik je willen vragen om een apart idee hiervoor aan te maken zodat we Autorisatiebeheer en de configuratie Mijn Youforce hiervan goed gescheiden kunnen houden. Dan kunnen we vanuit daar ook kijken of andere organisaties ook deze wens hebben. Dus mocht de wens heel specifiek gaan over  'configuratie links Mijn Youforce' een idee als:
''Tijdens het koppelen van een proces aan een categorie in Mijn Youforce zichtbaar maken aan welk recht/module dat proces gekoppeld is''.
(Dit is volgens mij wat jij, @Marianne Hiemstra, graag verbeterd ziet.)

 

Is de wens toch meer bedoeld rondom 'Autorisatiebeheer' dan kan je denken aan een nieuw idee met de omschrijving:
''In Autorisatiebeheer per module/recht zichtbaar maken of dit recht óók werkt in de Youforce app en op de desktop''

 

Voor nu hoop ik dat je in ieder geval al een beetje geholpen bent de Best Practice waarin we de nieuwe (app) modules hebben toegevoegd. Maar waarschijnlijk als je een van bovenste twee als nieuw idee aanmaakt zullen we zien dat meerdere beheerders het als een gewenste verbetering zien. Dan gaan we dat serieus overwegen.