Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Deeplink naar declaraties in de app

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: Gerealiseerd

Onder de categorie 'Declaraties' staan de opties 'Declaratie indienen' en 'Overzicht declaraties'. Dit is niet duidelijk voor de medewerker omdat er ook deeplinks zijn die direct een declaratie openen. 

GeaBussinkVeerbeek_0-1700755954346.png

Declaraties indienen

Als je via 'zoeken' naar een specifieke declaratie zoekt, bijvoorbeeld 'parkeerkosten', zal het wel wat duidelijker zijn als je alleen de optie 'Declaratie indienen' krijgt. Maar daarna moet je nog een keer kiezen tussen 'onkosten' en 'kilometers'. Het is logischer dat je direct één niveau dieper terecht komt ('onkosten'), zodat je niet nog een keer een keuze moet maken.

 

Nog mooier zou natuurlijk zijn dat als je zoekt op 'parkeerkosten' dat je dan direct kan doorlinken naar de onkostendeclaratie 'parkeerkosten'. Maar dat is waarschijnlijk te veel gevraagd. 

 

Overzicht declaraties

En wat betreft het 'Overzicht declaraties', dat kan suggereren dat je daar al je declaraties ziet, dus ook je Self Service declaraties. Een medewerker die vertrouwt raakt/is met Mijn Youforce zal geen onderscheid meer kennen in de verschillende modules, dus in de verschillende declaraties. Die denkt alleen nog in processen. Graag daarvan de naam wijzigen in 'Overzicht onkosten- / kilometerdeclaraties'. 

 

Zie ook Declaraties naar processen Self Service en app in ... - Visma Community.

7 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Gea Bussink-Veerbeek, helemaal met je eens dat het voor een medewerker onduidelijk is en geen verschil hoort te zien. 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@Gea Bussink-Veerbeek bedankt voor het aanmaken van dit idee.

Ik heb dit aangedragen via de community (de link waar jij naar verwijst), via het gebruikersoverleg Limburg en Brabant en via de G40. En dacht dat dat voldoende was om het onder de aandacht te krijgen. Maar daarna werd mij gevraagd om ook nog een idee aan te maken. Was er nog niet van gekomen omdat ik het zó druk heb momenteel.

 

Mijn gedachten hierover waren:

- Deeplink naar declaraties in de app.

- Mogelijkheid om de linken in Mijn Youforce die niet naar een Self Service formulier gaan (want die kun je al zelf  een naam geven) zelf de naam te kunnen bepalen. Bv een 'presentatienaam'. Op die manier heb je nog enigszins mogelijkheden om het te verduidelijken en eigen terminologie te gebruiken. 

 

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Gea Bussink-Veerbeek @Esmiranda Vermeer @Lieke Sterk Huis 

Je kunt een extra categorie toevoegen onder persoonlijk en dan de declaraties via HRSS zo benoemen en de declaraties via de app Declaraties app als categorie meegeven?

Dat heb ik nu gedaan en dat werkt naar behoren. zie screenshot. De medewerker ziet dan dat het via de app kan of ze kunnen ervoor kiezen om het via de desktopversie te doen.

Is dat mogelijk een oplossing?

marjavanderkolk_0-1701074882941.png

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@marjavanderkolk ik zie dat toch als een tijdelijke workaround. De opzet van Mijn Youforce is, dat je vanuit processen denkt en niet van uit modules. Op deze manier blijf je via modules denken. Voor ons als 'oude' Youforcegebruikers logisch, maar voor nieuwe Youforcegebruikers die voor het eerst kennismaken met Youforce is dit niet logisch omdat ze niet vertrouwd zijn met de 'oude' denkwijze in modules.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@marjavanderkolk. Bedankt voor je input. Maar ben het eens met @Gea Bussink-Veerbeek 

Dit is een workaround en werkt alleen als men via de menu's zoekt.

En niet als men met een zoekwoord zoekt. 

Anneke Broeders
CONTRIBUTOR ***
door Anneke Broeders

Helemaal eens met dit idee. In ieder geval zou je moeten kunnen splitsen naar Declareren onkosten en Declareren reiskosten, maar het liefst op categorieniveau in de declaratieapp. Daar denk je immers al na over de benaming.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek,

 

Zojuist heb ik dit idee de status 'gerealisseerd' gegeven, wetende dat je in je beschrijving meerdere verbeteringen hebt aangedragen. De status 'alternatief aanwezig' had mogelijk ook niet volledig de lading gedekt.

 

Maar het goede nieuws is dat we zojuist 2 nieuwe aanvullende links hebben geintroduceerd in Mijn Youforce. Dit zijn:

  • Onkostendeclaratie indienen
  • Kilometerdeclaratie indienen

 

In welke situatie je deze links kunt gebruiken en wat de aandachtpunten zijn hebben we uitvoerig beschreven in het nieuwsbericht Sneller naar declareren onkosten of kilometers