Mijn Communities
Help
troow
CONTRIBUTOR ***

Wijzigen emailadres in Gebruikersbeheer

door troow
Status: Realisatie waarschijnlijk

In gebruikersbeheer kunnen wij de email (External Identity bedoel ik dan niet) maar de gewone email niet wijzigen.

Waarom kunnen wij dat veld niet wijzigen? 
Wij als beheerder zijn nu erg onthand. Stel dat er medewerkers opnieuw in dienst komen (dus die al eerder in dienst zijn geweest dan wordt dat emailadres gevuld met een zakelijk nog inactief mailadres: Het veld emailadres wordt gevuld door het veld in beaufort genaamd Werk email.)  Aanstaande medewerkers kunnen dan niet zichzelf registreren op mijn.youforce. Ook de herstelcode wordt dan altijd naar een (nog) inactief emailadres verzonden.  
Goed om te weten: onze medewerkers moeten altijd VOOR indiensttreding gegevens aanleveren via mijn.youforce. 

Dit was tot half juni geen probleem, maar nu in veel gevallen dus een probleem, en geeft veel vertraging, want je moet wachten tot alles is door gekoppeld naar Youforce. Indien de medewerker dat dezelfde dag niet doet wordt de volgende ochtend het privé email adres weer overschreven dor het zakelijk emailadres.

6 Opmerkingen
marcoverheij
CONTRIBUTOR ***
door marcoverheij

Dit is voor ons ook echt een probleem aan het worden, heel onhandig werken vooral. Ik hoop dat dit snel aangepast gaat worden, in Youforce Account Beheer was dit geen probleem.

Annette Breeman
CONTRIBUTOR **
door Annette Breeman

Dit is voor ons ook een probleem. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. Bij voorkeur voor 18 september a.s.

Björn Sman
CHAMPION ***
door Björn Sman

Goedemorgen @troow ,

 

Dit veld wordt gelezen uit beaufort en kun je daarom inderdaad niet wijzigen. Je zou eventueel kunnen kijken naar de workflows voor nieuwd dvb of nieuwe medewerker dat je het privémail adres muteert in beaufort bij afhandelen van die workflow. Dan rest alleen dat je na indienst treden dit moet omzetten naar de (nieuwe) werkmail.

Frank Pleyade
CONTRIBUTOR ***
door Frank Pleyade

Voor ons is dit ook een probleem.  Wij passen nu het mailadres aan in Beaufort en roepen dan de medewerker opnieuw af in gebruikersbeheer en kunnen daarna de uitnodiging pas versturen als het emailadres is aangepast in het gebruikersbeheer. Er gaat hierdoor veel tijd overheen en veel te fout gevoelig wat ons betreft. 

 

Zijn er plannen om dit ook te kunnen wijzigen zoals voorheen bij het Youforce account beheer ook mogelijk was? 

troow
CONTRIBUTOR ***
door troow

@Björn Sman  klopt gebeurt ook eerst bij ons echter gaat het naar Hello ID en die maakt email en externe identiteit aan. Gaat naar AD en koppelt weer naar BO4, zodat de dag erna het zakelijk emailadres weer wordt opgevoerd.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎10-07-2024 16:34 door Lotte van Dijk )
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hallo allemaal, 

We begrijpen dat de wens rondom het aanpassen van de e-mail in gebruikersbeheer voornamelijk verband houdt met de activerings e-mail van het account voor nieuwe gebruikers. Zodra wij over gaan naar Visma Connect per 18 september krijg jij als beheerder ook de mogelijkheid om een activatiemail te sturen naar een alternatief e-mailadres. Dit zou in deze gevallen dus ook jullie problemen moeten verhelpen. 

Ik verwijs hierbij nog even door naar de artikelen die mijn collega Sabine heeft gedeeld rondom de overgang naar Visma Connect:
https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Portaal/Overgang-naar-Visma-Connect-18-september/ba-p...
https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Youforce-Portaal/Veelgestelde-vragen-Visma-Connect/ta-p/66...

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet, 

Lotte van Dijk