Mijn Communities
Help
cvanstijn
CHAMPION ***

Naam Hierarchie Org. Eenheid niet wijzigbaar alle niveaus

door cvanstijn
Status: Gerealiseerd

De naam van de Hierarchie Org. Eenheid van alle niveaus kan niet aangepast worden. Er is geen optie "Naam van deze visual wijzigen".

 

Wij willen hier bv. Regio, of Afdeling bij zetten, dat is nu niet mogelijk. Graag ook mogelijk maken dat de naam van de visual gewijzigd kan worden. Alvast bedankt!

 

cvanstijn_2-1686901504476.png

 

 

12 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Daar heb ook al een keer om gezocht en kon het niet vinden. Ik heb toen mijn grote vriend gevraagd, en "Google says no" ☹️

 

Raymond_de_Rozario_0-1686903218888.png

 

Binnen desktop heb je trouwens wel de mogelijkheid om hiërarchie weer uit te zetten. Ik weet niet zo even niet uit mijn hoofd hoe die optie heet.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario Dank voor je uitleg, ik heb onderstaande dan maar aangemaakt als berekend veld dan heb je in ieder geval een correcte benaming (met de at dan).

 

cvanstijn_1-1686905680667.png

 

cvanstijn_0-1686905636606.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Graag gedaan. Maar dat zelf aangemaakte berekende veld kan je (als het goed is) gewoon aanpassen:

 

Raymond_de_Rozario_0-1686907664806.png

 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario Klopt inderdaad, scheelt weer om nog een berekend veld aan te maken want een andere externe organisatie wil graag weer een andere benaming en die dient 1 op 1 overeen te komen. Dan kun je hetzelfde berekende veld gebruiken en dan kun je de benaming elke keer in het rapport zelf aanpassen. Fijn weekend!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @cvanstijn , jij ook een fijn weekend!

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

@Raymond_de_Rozario 

Hoi Raymond,

Even een vraagje over het maken van een berekend veld want ik loop er vandaag net tegenaan. Ik zou het anders uit moeten vogelen en de video opnames van YFR nog eens moeten bekijken of het kan.
Vraag: Kun je alleen in de desktop omgeving een berekend veld aanmaken of is het ook in de gewone omgeving van YouForce reporting (YFR) mogelijk?
Als het laatste ook mogelijk is, kun je dan aangeven hoe ik bijvoorbeeld 'bruto salaris x 12' aan kan maken als berekend veld in de gewone (dus niet desktop) YFR omgeving? 

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Oh ja, voor de volledigheid. Ik heb het berekende veld maar nodig in 1 rapport dat periodiek gedraaid moet gaan worden in de toekomst. Dus ik zou hopen dat je een berekend veld ook in het rapport kan aanmaken.

door Chris van den Berg

@Rob99 je hebt power bi desktop nodig voor het valideren van je expressie. Het daadwerkelijke toevoegen doe je in Youforce Reporting zelf. Het advies is om altijd in power bi desktop je expressies te valideren, zeker in het begin omdat een fout al heel snel gemaakt is. Ikzelf en onze consultants doen het ook op die manier, ook al hebben we het nu al vaak gedaan.

 

Berekende velden maken en valideren in PowerBI desktop 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @Chris van den Berg , ik zou een soortgelijk antwoord hebben gegeven. Bij heel eenvoudige expressies moet het mogelijk zijn, maar dan heb je die vertaaltabel nodig. Zodra je die expressie hebt aangemaakt, dan zijn ze in al je rapporten opvraagbaar.

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Bedankt voor jullie reactie heren en het lijkt erop dat ik toch echt aan de bak moet gaan met de PRO versie. Ik moet mijn weg hier nog in zien te vinden want tot nu toe heb ik 'de PRO' versie nog niet nodig gehad. Ga dus snel even de stof herhalen en de webinars Youforce reporting terugkijken voor de tips.

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Ingepland
 
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Gerealiseerd