Mijn Communities
Help
cvanstijn
CHAMPION ***

Roltoewijzing

door cvanstijn
Status: Gerealiseerd

Graag zien wij bij roltoewijzing ook nog de volgende velden (deze zijn wel beschikbaar in Report builder):

 

1) Volgnummer dienstverband (dit i.v.m. of ze nog wel de juiste functie hebben voor de rollen). Nu krijg je die alleen voor de werknemers in beeld maar niet voor bv. de MGR rol zelf.

2) Naam volledig is niet handig gesorteerd met eerst de voornaam en dan de achternaam. Bij Report Builder is dit eerst de achternaam dan een komma en dan de initialen en tussenvoegsels. En als je dan kiest in Reporting voor de velden Roepnaam en dan de Achternaam, dan heb je geen veld voor de tussenvoegsels. Graag die dan nog toevoegen als de naam volledig niet aangepast kan worden naar eerst de achternaam en dan de voornaam.

3) Omschrijving functie van de desbetreffende rol bv. Teamleider (om te kunnen zien of iemand daadwerkelijk deze rol mag hebben).

4) Datum uit dienst van bv. de MGR rol. Dit om te kunnen zien of alle rollen wel op tijd zijn gesloten zodra iemand uit dienst gaat. Alvast bedankt!

13 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Ingepland
  1.  
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek

@cvanstijn Ik heb gekeken naar het toevoegen van de dienstverband velden voor roltoewijzing. Nu is het alleen zo dat BO4 de attributen van Roltoewijzing op Persoonsniveau worden vast gelegd. Het toevoegen van dienstverband informatie in de entiteit Roltoewijzing zorgt voor heel veel dubbele waarden en dubbele informatie wat in de meeste gevallen niet werkbaar is.

 

Voor nu zet ik dit idee nog even on hold.

 

Wellicht kunnen we hier eens online over afspreken om te kijken hoe je het in report builder nu hebt, want ook daarin is het een uitdaging om die twee soorten informatie bij elkaar te brengen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik ben het eens met @cvanstijn dat de weergave van Naam volledig niet handig wordt weergegeven. Meer logisch is Achternaam, Initialen (of voor voornaam) tussenvoegsels.  In de huidige weergave worden de tussenvoegsels trouwens weggelaten. Wanneer ik een rapport maak met de gegevens onder roltoewijzing, dan zie ik alleen de kostenplaatsen op niveau 7?

 

Wanneer je dan kijkt onder Organisatorische eenheid, en dan het onderdeel Hierarchie Org. eenheid dan zie ik daar wel de verschillende niveau's, maar niet de kostenplaatsen zelf. Kan je hier ook wat mee?

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Chris van den Berg Hoi Chris, zie onderstaande printscreen zo kun je gelijk zien of iemand met de juiste functie/ volgnr dvb ook de juiste toegang/autorisatie heeft en of iemand uit dienst is en dat je een einddatum bij die rol neer kunt zetten. Dit is toch wel een handig overzicht.

 

cvanstijn_0-1660727205451.png

 

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

Ik mis in de roltoewijzing de omschrijving (niet de omschrijving van de rol zelf)

Dat is in Beaufort de P01065 Omschrijving roltoewijzing, DPIB025 /TOEWIJZING_OMS (in onderstaand voorbeeld derhalve VTM)

Ralph_0-1661341689241.png

 

vroom
CHAMPION **
door vroom

Is het ook mogelijk om een veld toe te voegen met de achternaam van de roltoewijzing weer te geven als "achternaam volledig, roepnaam"? Ik hoor het graag.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Graag ook meer duidelijkheid over originele punten 3 en 4. Wij willen kijken of er a.d.h.v. een rapportage contact kan worden opgenomen met nieuwe managers, zodat ze een uitleg kunnen krijgen over het gebruik van Youforce.

 

Hierbij heb je gegevens vanuit roltoewijziging i.c.m. gegevens van dienstverband (datum in dienst) nodig. En de genoemde controles die @cvanstijn noemde willen wij ook meer grip op krijgen.

door Chris van den Berg

@Raymond_de_Rozario & @cvanstijn Het toevoegen van Functie en Datum uit dienst nemen we mee in de voorbereiding voor Oktober. Ik geef je een seintje als dit wordt meegenomen op de backlog van die Oktober.

 

@vroom deze vormgeving van de naam is wat specifieker voor jullie, voor zover ik dat kan overzien. Mijn advies is om dit (indien dit urgent is) op te lossen met Reporting Pro. Volgens mij zijn alle elementen aanwezig in de entiteit om een andere weergave van de naam te maken met een berekend veld.

 

@Ralph Dit veld zullen we meenemen in de voorbereiding van de Oktober Sprint. Ik geef je een seintje als ik meer weet.

 

 

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Chris van den Berg Super dat dit toegevoegd gaat worden. gaat het dan alleen om datum uit dienst of wordt datum in dienst ook meegenomen?

door Chris van den Berg

Excuus, ik moet nog kort bekijken met het team OF we dit meenemen voor Oktober. Dus nog geen garanties 😉

 

Meer info volgt!

 

Als we dit gaan doen, dan kunnen we datum in dienst uiteraard ook meenemen. 

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Het zou een meer dan toegevoegde waarde geven aan de verschillende rapportages die ik in gedachten heb.👍

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Goed nieuws. We hebben de gewenste dienstverband velden toegevoegd. Zie de subfolder in de entiteit roltoewijzing:

 

 

ChrisvandenBerg_0-1665510797773.png