Mijn Communities
Help
cvanstijn
CHAMPION ***

Zoekfunctie

door cvanstijn
Status: Bestaat al

Graag nog een zoekfunctie toevoegen als je een rapport aan het maken bent om te kijken of een bepaalde medewerker er tussen zit (net zoals de zoekfunctie in Report Builder). Er zijn nu alleen filters op de filters of op de velden.

 

cvanstijn_0-1660214653499.png

 

En nog een zoekfunctie als je een standaard rapport hebt gedraaid. Alvast bedankt!

 

cvanstijn_1-1660214691964.png

 

 

11 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag @cvanstijn ,

 

Ik heb zelf Visual Text Filter standaard beschikbaar maken in ... - Visma Community als verzoek ingediend. Als dit is wat je bedoelt dan mag je wel stemmen. 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Nieuw

Bedoel je voor de standaard rapporten? Je kunt ook zelf een veld toevoegen die alleen als filter functioneert en niet als kolom in de tabel.

 

Dit doe je door het veld uit het model naar de filter kolom te slepen. Dan kunnen gebruikers daarop filteren. In dit geval kun je dan de naam van de medewerker als filter toevoegen.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Chris van den Berg Ik bedoel een zoekveld waar je door alle velden/kolommen heen kunt zoeken, net als bij Report builder. Dus niet dat je per kolom een filter dient toe te voegen. Een algemene zoekfunctie, zodat je in 1x iets kunt vinden in het rapport (maakt niet uit welke kolom).

door Chris van den Berg

Dit wordt helaas niet ondersteund door PowerBI. De beste alternatieven zijn de twee genoemd door mij en Raymond.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Wat ook nog een alternatief is kan je via dit Youtube filmpje bekijken. Het is een minder mooie oplossing als mijn voorgestelde text filter die V|R aan het onderzoeken is (nog steeds blijven onderzoeken hoor @Chris van den Berg ), maar zou je ook mee uit de voeten kunnen.

door Chris van den Berg

Klopt, dit passen we ook al toe op (sommige) standaard rapportages.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario Thnx! de slicer had ik al, alleen nog niet de zoekfunctie in de slicer. Wel handig als je in de OE lijst aan het zoeken bent. Wel jammer dat het niet mogelijk is een algemene zoekfunctie te hebben. Vooral nu omdat de personeelsnummers niet op volgorde staan en dan wil je gewoon iemand op kunnen zoeken of het resultaat hetzelfde is van Youforce Reporting met Report Builder.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Graag gedaan @cvanstijn. Je zou toch een zelfde slicer voor het personeelsnummer kunnen maken? Wanneer ik naar mijn rapporten kijk, dan heb ik het idee dat het personeelsnummer in de tabel als tekst staat gedefinieerd i.p.v.  een nummer. Maar dit kan @Chris van den Berg waarschijnlijk bevestigen.

door Chris van den Berg

Klopt @Raymond_de_Rozario , niet alle personeelsnummer velden zijn numeriek. Wordt aan gewerkt!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel voor je snelle bevestiging/reactie

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Bestaat al