Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

vergelijking 'persoon'[persoonsnummer] en 'roltoewijzing'[persoonsnummer] (idee)

door Raymond_de_Rozario
Status: Nieuw

Ik heb het al via het forum ingediend (vergelijking 'persoon'[persoonsnummer] en 'roltoew... - Visma Community), maar maak er toch maar een idee van

 

Zie ook roltoewijzing - dienstverband - functie - Visma Community, maar dan uitgebreider

 

Ik wil heel graag een overzicht maken van alle personen die een actieve roltoewijzing hebben en daarmee controleren of ze een actief dienstverband hebben. Ook zou ik in ditzelfde overzicht willen controleren wat de functie is van de persoon in kwestie.

 

De reden is dat ik tijdens een ander rapport zag dat er nog een actieve roltoewijzing was van een medewerker waarvan ik 1000% zeker weet dat deze uit dienst is.

 

Wanneer ik  'persoon'[persoonsnummer] en 'roltoewijzing'[persoonsnummer] in 1 visual zet, dan zie ik alleen de roltoewijzingen van de kostenplaats waar de medewerker ondervalt.

 

Ook loop ik er tegenaan via Re: FU0002 Niveau LG niet toegevoegd aan datamodel... - Visma Community en de door @Esmiranda Vermeer aangeboden suggestie dat wanneer ik een overzicht wil maken van nieuwe leidinggevenden (op basis van de MGR-rol en datum in dienst), dat een medewerker op 01-07-2023 een nieuwe MGR-rol heeft gekregen, maar al 10 jaar de MGR-rol op een andere afdeling heeft. Een koppeling met datum in dienst zou helemaal geweldig zijn.

 

Hiermee zou ik ook Aanvraag #27720110 | Visma | Raet - Customers Account (4me.com) meer kunnen opschonen. tevens zou het kunnen worden gebruikt totdat change Aanvraag #28623285 | Visma | Raet - Customers Account (4me.com) wordt doorgevoerd.

7 Opmerkingen
cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario 

Ik heb zelf onderstaand overzicht gemaakt, met als laatste kolom de datum uit dienst van de werknemer zelf. Misschien dat je in de tussentijd zo weer verder komt.

cvanstijn_3-1689752444581.png

 

 

cvanstijn_0-1689752173650.png

cvanstijn_2-1689752253816.png

 

Roltoewijzing status zelf alleen in het filter gezet.

cvanstijn_1-1689752221714.png

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @cvanstijn hier kom ik inderdaad een stuk verder mee. Heel eerlijk heb ik nooit gezien dat bij roltoewijzing nu ook de dienstverband koppeling is gelegd, super! Om het werkende te krijgen moet ik de in dienst datum wel aggregeren op "eerste", want anders wordt er te veel data gegenereerd.

 

Raymond_de_Rozario_1-1689756476344.png

 

Nu wel ik graag de Startdatum rolwijzing gaan vergelijken met Eerste datum in dienst. Het idee hierachter is dat wanneer de startdatum roltoewijzing afwijkt van de eerste in dienst datum, ik deze eruit kan filteren. Natuurlijk kan men dit zelf ook zien, maar ik wil de mogelijkheid creëren hier een filter voor te kunnen maken.

 

Helaas loop ik tegen onderstaande foutmelding aan

 

Raymond_de_Rozario_0-1689758834118.png

 

Zo ver ik weet gebruik ik de juiste entiteiten/velden. Iemand een idee?

Raymond_de_Rozario_1-1689758842910.png

 

 

 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario 

Je geeft aan dat je de eerste datum in dienst wilt vergelijken, maar die staat er niet tussen als field. DateBegin en Start Period zijn hetzelfde veld, alleen die met Start Period (Date Begin) is met hierarchie.

cvanstijn_0-1689768142220.png

Misschien dat je met lookupvalue nog de eerste datum in dienst kan koppelen. Dan hoor ik dat graag als dat lukt. Want ik probeerde ook al dvb te koppelen met deze entiteit, maar ik kreeg geen goede uitkomst dus heb onderstaande maar uitgevoerd (niet de beste oplossing, maar zo ben ik er nu ook). 

 

cvanstijn_1-1689768495505.png

 

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik maak niet gebruik van de hiërarchische velden, maar van onderstaande:

Raymond_de_Rozario_0-1689770340517.png

Waarbij ik graag 1 en 2 met elkaar wil vergelijken

 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario 

Dat klopt, maar 2 Datum uit dienst (Date_in_Service) staat hier onder niet tussen. En ik kan deze ook nergens anders terugvinden. Vandaar ook dat je deze misschien anders met de lookupvalue kunt terugvinden.

 

Onderstaande is de DateBegin met DateBegin vergelijken, dat zijn bijna dezelfde velden, alleen is er 1 dan met hierarchie waar je deze nu mee vergelijkt.

 

cvanstijn_0-1689771592202.png

cvanstijn_1-1689771764218.png

 

 

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***
door Mathew Timmerman

Ik ga me in ook in de bovenstaande tips verdiepen, maar had eigenlijk gehoopt dat er een relatie gelegd kan worden tussen "pers_nr" van dpib025 naar "pers_nr" van dpib010 (many-to-one) zodat er geen aparte dienstverband- en persoonsgegevens hoeven te worden toegevoegd aan de entiteit Roltoewijzing en je meer keuze hebt in andere velden die je kunt koppelen aan die van de roltoewijzing.

 

Weet iemand of die relatie gelegd zou kunnen worden? Of klopt mijn denkwijze niet?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@cvanstijn het extraheren van het dvb nr is mij m.b.v. jouw DAX-formule gelukt, waarvoor dank. Wat mij opvalt is dat wanneer ik dienstverbandstatus toevoeg (niet de historie) dan zijn alle dienstverbanden actief. Dit klopt niet. Wanneer ik dienstverband historie toevoeg, dan krijg ik onderstaande foutmelding

 

Raymond_de_Rozario_0-1690376904160.png