Mijn Communities
Help
bgorissen
CONTRIBUTOR ***

Afwijzingsreden aanpassen

door bgorissen
Status: In onderzoek

In Easycruit kunnen wij nu bij wervingsacties ´afwijzen´ 23 redenen kiezen voor een afwijzing. Dit kunnen we nu niet naar wens aanpassen maar dit zouden we wel graag willen om daarmee rapportages te maken. Zou dit kunnen worden aangepast in Easycruit?

24 Opmerkingen
door Maurice Eppenga

@bgorissen, deze wens is bekend bij Product Development. Idealiter willen we afwijsredenen aanpasbaar maken per klant en koppelen aan een samenvoegveld voor de email templates. Echter zijn wij nu bezig met het vernieuwen van de emailtemplates, zowel functioneel als qua look & feel. Dit moet eerst afgerond worden en zal de basis vormen voor toekomstige verbeteringen binnen specifieke email templates zoals de afwijzing templates, waar bovenstaande wens in wordt meegenomen.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Bekend probleem
 
Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***
door Carola de Vries1

Dit is ook iets dat wij graag zouden willen, in ieder geval de mogelijkheid om aan te kunnen vullen. 

 

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

Wat is de huidige status hiervan? Zit er al vaart in de procedure?

door Maurice Eppenga

@bgorissen, het nieuwe template overzicht is grotendeels afgerond en we zijn nu bezig met de nieuwe uitnodiging templates en bijbehorende workflow. Daarna staan de afwijzing templates en workflow op de planning, daarvoor zijn we nu het vooronderzoek aan het doen.

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

Hi Maurice,

 

Wat is hiervan de status?

door Maurice Eppenga

@bgorissen, we zijn momenteel nog bezig met de nieuwe uitnodiging workflow.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek
 
bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

Hi Maurice,

Wat is hiervan de status?

Verder de vraag bij het aanpassen van e-mail templates, dit kunnen we zelf handmatig maar we kunnen de volgorde hiervan niet aanpassen. Dus als wij een logische voldorde hebben van de templates en dit later willen aanpassen (bijvoorbeeld een nieuwe template om af te wijzen tussen de andere afwijzingen zetten) dan is dit niet mogelijk. We kunnen dit namelijk niet zelf indelen/verplaatsen, hiervoor moeten we dus een andere template verwijderen die op die plaats staat. Kan dit worden aangepast?

door Maurice Eppenga

@bgorissen, wat betreft de afwijzingstemplates kan ik nog geen nieuws melden. We zijn nog druk bezig met andere projecten op onze roadmap zoals de uitnodiging workflow en het afronden van het nieuwe kandidatenmanagement (release notes over dat laatste volgen binnenkort).

 

Ik volg niet helemaal jouw uitleg over de volgorde van templates. Gaat dit over de organisatie-specifieke e-mail templates?

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@Maurice Eppenga dat klopt inderdaad, de organisatie specifieke e-mail templates. Hiervan willen we graag de volgorde kunnen aanpassen zodat als we er een middenin willen toevoegen we dit ook kunnen aanpassen/slepen. Dit is nu niet mogelijk. 

door Maurice Eppenga

@bgorissen, ik zal dit idee bespreken met onze developers. Hier kom ik op terug.

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@Maurice Eppenga is hier al meer over bekend?

door Maurice Eppenga

@bgorissen, we kunnen dit niet aanpassen in het huidige template overzicht. Deze wens zal worden meegenomen in het nieuwe template overzicht en daarvoor zullen t.z.t. mock-ups worden gemaakt.

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@Maurice Eppenga  Nog een aanvulling op mijn verzoek om de eindstatus aanpasbaar te maken in Easycruit; hierbij zouden we ook willen dat we de bijbehorende e-mail kunnen aanpassen bij de 23 afwijs redenen. Dit is voor ons erg belangrijk ook met het oog op AVG regels en rapportages. 

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@Maurice Eppenga zit hier al voortgang in? Want dit is voor ons een erg belangrijke zodat we geen dubbel werk hoeven te doen. Nu gebruiken we namelijk onze eigen organisatie specifieke e-mail templates om de status van kandidaten bij te houden (ook voor rapportages) en moeten we ook de eindstatussen van Visma gebruiken ivm de AVG. Wanneer we jullie eindstatus met afwijsreden handmatig kunnen aanpassen dan hoeven we dit maar 1 keer te doen ipv dubbel. En op die manier is het ook minder foutgevoelig voor ons. 

S_Kuijer
CHAMPION **
door S_Kuijer

Deze wens hebben wij ook. De huidige lijst met reden afwijzingen vinden wij niet werkbaar c.q. aansluiten aan de praktijk.

Wij hebben behoefte om deze lijst zelf te kunnen beheren en daarop te monitoren.

mvg Saskia

door Maurice Eppenga

@bgorissen @S_Kuijer, we zijn net klaar met de overgang naar het nieuwe kandidaten management. Verder zitten we in de laatste ontwikkelfase van de nieuwe interview workflow en templates. Daarnaast staan er nog een aantal andere projecten op de roadmap voor dit jaar met als belangrijkste het totale kandidaat overzicht. Ik verwacht dus pas updates rond de nieuwe afwijzing workflow in 2024.

S_Kuijer
CHAMPION **
door S_Kuijer

Hi Maurice

En is een tijdelijke tussentijdse oplossing mogelijk?

Leeg tabelletje toevoegen en koppelen met max 10 redenen die de klant zelf kan invullen.

En huidig tabelletje evt. optie om te verbergen?

mvg Saskia

 

 

door Maurice Eppenga

@S_Kuijer, dat klinkt in theorie simpel, maar is het niet helaas. Bovendien is alle tijd die we in de oude versie steken uiteindelijk verloren tijd, omdat dit op termijn vervangen wordt door de nieuwe versie. Daarom moeten we helaas vaak harde keuzes maken bij wensen die betrekking hebben op de oude versie.

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@Maurice Eppenga wat is hier de status van? Is er al zicht op wanneer de afwijsredenen aanpasbaar zijn? 

door Maurice Eppenga

@bgorissen, we gaan 1 februari de nieuwe interview booking workflow releasen, de basis voor andere templates zoals de afwijzing templates. Ik durf nog niet te zeggen wanneer we verder zullen gaan met de volgende email templates, omdat er wat projecten tussen zijn gekomen zoals de urgente implementatie van een nieuwe EC SSO in Youforce.

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@Maurice Eppenga Deze wens is ruim 2 jaar geleden bekend gemaakt en wordt ook door andere organisaties herkend. Kun je hier nog geen termijn aan hangen? Want deze staat bij ons al 2 jaar als nummer 1 op de lijst. 

door Maurice Eppenga

@bgorissen, de roadmap is omgegooid wegens urgente projecten zoals dus de nieuwe SSO. Op dit moment kan ik dus helaas niks beloven voor de afwijzing workflow.