Mijn Communities
Help

Payroll Nex: De eerste twee weken

door Hans de Bruin

Het is nu bijna twee weken geleden dat we Payroll Nex als standaard hebben gelanceerd. We zijn erg blij te zien dat zoveel van jullie al volop gebruikmaken van Payroll Nex. Het is fijn om jullie betrokkenheid en enthousiasme te zien en te horen!

Ook willen we jullie bedanken voor de waardevolle feedback die jullie ons hebben gegeven. Het is fantastisch om te horen wat er goed gaat en waar we nog kunnen verbeteren. We luisteren aandachtig en blijven hard werken om Payroll Nex nog beter en gebruiksvriendelijker te maken. Jullie input is hierbij onmisbaar!

We willen iedereen aanmoedigen om Payroll Nex te blijven gebruiken voor het verwerken van de salarisruns. Het is mogelijk de eerste keer dat je in Payroll Nex de salarisrun verwerkt, dus neem de tijd. Of je nu al fan bent of nog wat wilt wennen, blijf vooral je ervaringen en ideeën met ons delen. Samen zorgen we ervoor dat Payroll Nex de beste tool voor jou en je team wordt. Op naar nog meer verbetering en gebruiksgemak!

Bedankt voor jullie support en feedback!

29 Opmerkingen
MvB
CHAMPION ***
door MvB

@Hans  Is er vanmiddag nog iets aangepast? De salarisrun van maart 2025 is bij mij niet meer zichtbaar in de nieuwe UI (wel in de oude UI). Vanmorgen was alles goed. 

Caroline Meerman
CONTRIBUTOR *
door Caroline Meerman

@Hans de Bruin : Ook bij ons is de salarisrun van maart 2025 verdwenen. Tot ongeveer 14:30 uur nog zichtbaar en nu niet meer. In de oude omgeving is de salarisrun van maart nog wel te zien.

NicoleR
CONTRIBUTOR ***
door NicoleR

@MvB Had ik net ook. Bij mij was refresh niet voldoende, maar na het sluiten van alle browser schermen en herstarten van de browser en dan weer naar payroll en ik kon weer bij mijn salarisrun.

door Hans de Bruin

Hi @MvB , nee we hebben vandaag niets aangepast waardoor de salarisruns niet meer zichtbaar zouden zijn. 

Ik ga dit uitzoeken en kom er bij je op terug als ik meer informatie heb.

door Hans de Bruin

@Caroline Meerman , dank voor je bericht. Ik neem jouw opmerking ook mee. 

MvB
CHAMPION ***
door MvB

@NicoleR  Bij mij werkt opnieuw opstarten niet ... heb ik al 2x gedaan. ☹️

ESatijn
CONTRIBUTOR **
door ESatijn

Ook bij mij is de salarisrun verdwenen. Opnieuw opstarten helpt niet. Ook niet meer terug te vinden in oude omgeving

NvdB
CHAMPION ***
door NvdB

ik heb nergens last van -  ben ook even uitgelogd en opnieuw ingelogd maar Run maart is ''gewoon'' nog aanwezig

NicoleR
CONTRIBUTOR ***
door NicoleR

@MvB Wat jammer. Bij mij werkt het nog steeds gelukkig. Het werkte niet zonder de browser geheel te sluiten. Bij mij worden dan automatisch caches geleegd en dan begint de browser "schoon". Wellicht helpt het om de cache handmatig te schonen?

Hannie Terpstra
CONTRIBUTOR *
door Hannie Terpstra

ik kan niet terug van Payroll naar HRM, Visma loopt dan vast.

Hebben meer mensen hier last van? 

Nbastiaanse
CHAMPION **
door Nbastiaanse

@Hans de Bruin Ik heb ook regelmatig problemen met het openen van oude afgesloten runs. Ik zie daar regelmatig geen enkele medewerker of berekening:

Nbastiaanse_0-1741706621524.png

Kan hier ook naar gekeken worden want dit is wel bijzonder storend en zorgt er nog steeds voor dat ik regelmatig naar de oude UI terug moet wisselen.

ESatijn
CONTRIBUTOR **
door ESatijn

@Nbastiaanse . Ik kijk ook te vaak terug naar de oude UI. 

Jammer is dat

door Hans de Bruin

@Hannie Terpstra , dank voor je bericht. 

Wat bedoel je met dat Visma dan vastloopt? Is het probleem dat Visma.net HRM dan een leeg scherm toont?

door Hans de Bruin

@Nbastiaanse , dank je voor je bericht. 

We hebben hier al een verbetering voor op onze backlog. Ik kan helaas niet exact zeggen wanneer hier een oplossing voor komt, maar weet dus dat dit bekend is. 

Hannie Terpstra
CONTRIBUTOR *
door Hannie Terpstra

@Hans de Bruin dat klopt inderdaad, er blijft een leeg scherm zichtbaar

door Hans de Bruin

@Hannie Terpstra , dat is een bekend probleem in Visma.net HRM. Het is denk ik handig als je hier een Visma.net HRM support issue voor aanmeldt in Xurrent (voorheen 4ME). Op die manier kan je op de hoogte worden gehouden wanneer het probleem is opgelost. 

door Hans de Bruin

Hi @MvB , @Caroline Meerman , @ESatijn , het probleem waarbij de salarisrun voor maart niet meer zichtbaar was in Payroll Nex is opgelost. Jullie moeten de salarisruns nu weer kunnen zien. 

Mochten jullie toch nog problemen ervaren, dan hoor ik het graag.

Salden
CHAMPION **
door Salden

@Hans de Bruin : is het mogelijk om rechtsboven een keuzelijst te zetten van de bedrijven die worden verloond? In de oude omgeving kon ik heel snel (met één muisklik) switchen van bedrijf A naar B. In de nieuwe omgeving zie ik een zoekveld waarin ik moet gaan typen om het bedrijf te vinden dat ik daarna moet selecteren.

Margo de Vendt1
CONTRIBUTOR *
door Margo de Vendt1

@Hans de Bruin 

De salarisrun is inderdaad inmiddels weer zichtbaar. De loonstroken zijn ook weer zichtbaar. In de tabbladen Validatie en Resultaten staat echter niets.

door Hans de Bruin

Hi @Salden , dank je voor je bericht. Dit is een bekende wens en staat bij ons op de lijst om binnenkort te implementeren. Ik durf niet exact te zeggen wanneer dit opgeleverd wordt, maar dit staat dus wel gepland.

MvB
CHAMPION ***
door MvB

@Hannie Terpstra Waarschijnlijk wissel je steeds van module van Payroll naar HRM en andersom. Wat ik prettiger vind, is aan het begin Payroll en HRM apart opstarten. Dan heb je twee tabs naast elkaar.

door Hans de Bruin

Hi @Margo de Vendt1 , ik ga dit uitzoeken en kom er bij je op terug als ik meer informatie heb. 

door Hans de Bruin

Hi @Margo de Vendt1 , zou je de Validatie stap en de Resultaten stap nog een keer willen controleren? 

Margo de Vendt1
CONTRIBUTOR *
door Margo de Vendt1

Hi @Hans de Bruin, in de tabbladen Validatie en Resultaten staat alles weer. Bedankt voor het oplossen.

wtentije
CHAMPION *
door wtentije

Helaas komt dit elke keer voor 🙈

wtentije_0-1741853854904.png

door Hans de Bruin

Hi @wtentije , dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je hier misschien al een support ticket voor aangemaakt in Xurrent (voorheen 4ME)? Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou je dat dan willen doen? Dan kunnen we dit onderzoeken.

wtentije
CHAMPION *
door wtentije

Kan ik dit dan niet beter doen IN PEPLE  (VISMA HRM/PAYROLL)

Xurrent heb ik geen inlog voor of heb ik iets gemist kun je mij dan een link sturen 👍

door Hans de Bruin

Sorry @wtentije , ik bedoel Peple Support, het support systeem waar je altijd je support tickets in aanmaakt. 

Bij ons intern heet dat systeem Xurrent, maar voor onze klanten en eindgebruikers noemen we dat Peple Support. Mijn fout. 

wtentije
CHAMPION *
door wtentije

Top, dankjewel voor de upgrade