Mijn Communities
Help

Support en tickets via Salesforce vanaf 1 juli!

door rachidahaddou

Zoals eerder gecommuniceerd, biedt Peple een complete cloudoplossing met financiële én HRM & Payroll software op één platform.

Onderdeel hiervan is het op één lijn brengen van de communicatie met onze ondersteunende afdelingen, zoals support en consultancy.

Vandaar dat wij per 1 juli onze klanten en partners gaan bedienen via Salesforce.

Vanaf dinsdag 1 juli a.s. verzoeken wij je alleen nog maar (nieuwe) tickets aan te maken in Salesforce en niet langer meer in het 4Me (Xurrent) systeem.

Deze laatste is nog wel ter inzage v.w.b. oude cases. Wij gaan geen tickets massaal sluiten zonder overleg en/of duidelijke communicatie.

Om het Salesforce-ticketsysteem voor de 1e keer te gebruiken hebben we alle 4Me (Xurrent) eindgebruikers persoonlijk een mail gestuurd met nadere instructies. Deze oplossing is pas werkend per 1/7 en het verzoek is dan ook om deze niet eerder op te starten dan de afgegeven datum.

42 Opmerkingen
Doddreest
CHAMPION *
door Doddreest

Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen in het nieuwe service portaal?

Doddreest_0-1751355914699.png

Nbastiaanse
CHAMPION **
door Nbastiaanse

Hier hetzelfde probleem. Ik hoop dat we te snel zijn en dat het gedurende de dag of morgen wel gaat werken?

msikma
CONTRIBUTOR **
door msikma

@Doddreest @Nbastiaanse Wij hebben hetzelfde probleem. Ik heb hier vanochtend een ticket voor ingediend in de oude portal. Daaruit begrijp ik dat ze bezig zijn met de overzetting.

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Doddreest zou je het nogmaals willen proberen?
We zijn inderdaad nog bezig om alle accounts te activeren.

Engeli Wiesenfeld
CONTRIBUTOR *
door Engeli Wiesenfeld

Ik krijg ook de melding 

EngeliWiesenfeld_0-1751356711868.png

Doddreest
CHAMPION *
door Doddreest

@rachidahaddou ,@Nbastiaanse , @msikma , ik kan nu inloggen inderdaad. 

Mayelle1
CONTRIBUTOR *
door Mayelle1

Mayelle1_0-1751357557063.png

ik krijg deze melding

Karinderooij
CONTRIBUTOR *
door Karinderooij

Ik krijg dezelfde melding als Mayelle1

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Nbastiaanse
Zou je het ook eens willen proberen?

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@msikma , zou je het eens willen proberen?

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Engeli Wiesenfeld  zou het nog eens willen proberen?

Nbastiaanse
CHAMPION **
door Nbastiaanse

@rachidahaddou  Zojuist 2 x geprobeerd. Ook de browser volledig afgesloten en opnieuw ingelogd maar krijg de melding nog altijd.

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Mayelle1 jij probeert in te loggen in Youforce zie ik. Ben je een Visma.net klant? 

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Nbastiaanse ik heb je account nogmaals geactiveerd.

MvB
CHAMPION ***
door MvB

@rachidahaddou Volgens mij heb ik nooit de mail gekregen om in te loggen met Salesforce. Dit heb ik ook al aan onze CSM-er gemeld en zij zou het doorgeven aan Support. Kan jij zien wat het probleem is? De zomervakantie staat voor de deur en ik wil dit graag in orde maken. ALvast dank!

Kitkhayan
CONTRIBUTOR ***
door Kitkhayan

Kitkhayan_0-1751364089064.png

Ik krijg deze foutmelding. Hoe moet ik nu verder?

Engeli Wiesenfeld
CONTRIBUTOR *
door Engeli Wiesenfeld

@rachidahaddou bij mij is de inlog gelukt en ik zie inderdaad in het klantenportaal een tegel met de naam Visma Support Portal.

ClaireWellColl
CONTRIBUTOR *
door ClaireWellColl

Ik krijg ook dezelfde melding te zien als Kitkhayan

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@MvB  Ga ik achteraan!

Marjon Janssen
CHAMPION ***
door Marjon Janssen

Graag hoor ik waar ik kan inloggen, waar is de instructie? Heb geen mail.

PdeVette
CONTRIBUTOR *
door PdeVette

Helaas ook geen mail en instructie ontvangen. Ontvang die nog graag

Britta Olbertz
CONTRIBUTOR **
door Britta Olbertz

Helaas heb ik ook geen mail/instructie ontvangen.

Graag ontvang ik deze alsnog.

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@ClaireWellColl zou je het eens willen proberen?

Caroline Meerman
CONTRIBUTOR **
door Caroline Meerman

Ik heb ook geen persoonlijke mail met instructie ontvangen maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik die ook had moeten krijgen of dat ik al gebruik maak van het juiste ticketsysteem...... 

Marjon Janssen
CHAMPION ***
door Marjon Janssen (Bijgewerkt ‎01-07-2025 13:53 door Marjon Janssen )

Misschien is het handig om de werkinstructie hier aan dit onderwerp te hangen.

Karinderooij
CONTRIBUTOR *
door Karinderooij

Wij kunnen helemaal nergens meer inloggen , wet niet waar ik dit probleem kan melden, zie de eerdere opmerking van Mayelle en mij, wij hebben ook geen mail ontvangen voor nieuwe portal

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Karinderooij  wil je mij even hierover mailen (rachida.haddou@visma.com) dan ga ik er achteraan

John Bouwman
CHAMPION ***
door John Bouwman

helaas, mij lukt het ook niet om in te loggen...

Kitkhayan
CONTRIBUTOR ***
door Kitkhayan

@rachidahaddou Is er iets meer bekend? Ik heb weer een probleem met de salarisberekening. Ik heb het probleem in de oude omgeving een call ingediend. Helaas heb ik van Willeke een terugkoppeling gekregen dat ik in de nieuwe omgeving moet indienen. Hoe kan ik nu het beste doen? 

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Kitkhayan , zou je het nogmaals willen proberen?

Kitkhayan
CONTRIBUTOR ***
door Kitkhayan

@rachidahaddou Het is gelukt. Zou je bij mijn collega Koen en Rianne ook willen checken? Ze kunnen ook niet bij de nieuwe omgeving. Alvast bedankt.

KBNL
CONTRIBUTOR **
door KBNL

Helaas bij mij lukt het ook nog steeds niet.

KBNL_0-1751435737380.png

Patricia van Leeuwen
CONTRIBUTOR ***
door Patricia van Leeuwen

Hier hetzelfde probleem. Ik wil de melding eigenlijk niet hier plaatsen, maar blijkbaar is dit enige plek waar dit op dit moment kan. Nu worden alle klanten geconfronteerd met onnodige mails dat iedereen niet kan inloggen. Mijn mailbox staat op ontploffen. @Visma/Peple hier moeten jullie echt beter over nadenken. Bij de oplossing ook graag alle collega's controleren. Niet per gebruiker maar op bedrijfsniveau.

PatriciavanLeeuwen_0-1751436555187.png

NvdB
CHAMPION ***
door NvdB

@Peple Wat een drama is dit ! sluit me helemaal aan bij  @Patricia van Leeuwen ! Hier mag inderdaad eens beter over nagedacht worden.

Rosalie van Gerven1
CONTRIBUTOR *
door Rosalie van Gerven1

@rachidahaddou ik en mijn collega kunnen ook niet inloggen en sluit me helemaal aan bij @Patricia van Leeuwen .

DagmarvanderLans
CONTRIBUTOR **
door DagmarvanderLans

Ook hier probleem met inloggen 

DagmarvanderLans_0-1751441476824.png

MvB
CHAMPION ***
door MvB

Tip voor iedereen: Ik had (dacht ik) geen mail gekregen, maar nu blijkt dat ik de tegel al had staan. Het gaat om deze tegel (zie printscreen). Wellicht hebben anderen dit ook al geïnstalleerd en is het inloggen al eerder gedaan. Succes!

De timing is ook erg handig voor onderwijsklanten!!! ☹️

MvB_0-1751442209802.png

rachidahaddou
CHAMPION ***
door rachidahaddou

@Patricia van Leeuwen  alle gebruikers worden geactiveerd op klantniveau niet op gebruikersniveau

Ilja van Zwam
CONTRIBUTOR *
door Ilja van Zwam

Hoi Rachidahaddou, zou je eens willen kijken of mijn account is geactiveerd? Ik zie de tegel wel staan, maar kan het niet openen. Heb ook geen mail, handleiding ontvangen.

yvonnesievers
CONTRIBUTOR *
door yvonnesievers

@rachidahaddou Ik heb geen mail hierover ontvangen. Zou je die nog kunnen sturen?

Groet, Yvonne Sievers

Patricia Davids
CONTRIBUTOR *
door Patricia Davids

Ik heb hier ook geen mail over ontvangen en zie betreffende tegel ook niet.

Groet,

Patricia

Rikken
CONTRIBUTOR *
door Rikken

Ook hier probleem met inloggen.

Rikken_0-1751975837339.png