Mijn Communities
Help

Nu beschikbaar in de YouServe app, goedkeuren door manager

door Jeroen de Groot (Bijgewerkt ‎09-04-2025 11:19 door Jeroen de Groot )

We hebben iets moois voor jullie!

We hebben een functie toegevoegd aan onze YouServe app waar veel van jullie op hebben gewacht. De mogelijkheid voor managers om verlof aanvragen en declaraties goed te keuren vanaf hun mobieltje. De afgelopen weken hebben de leidinggevenden binnen YouServe de functionaliteit kunnen testen, en we zijn super enthousiast om het eindelijk te lanceren. Hiermee hopen we je dagelijkse HR-taken nóg makkelijker te maken.3d - Manager goedkeuring.gif

Belangrijk

Er zijn nog twee beperkingen waar we hard aan werken:

1. Het 'opschakel mechanisme' bestaat nog niet voor de app dat wil zeggen dat als een manager onderdeel uitmaakt van zijn/haar eigen team dan kan de manager zijn/haar eigen verlof aanvragen en declaraties goedkeuren. We zijn hier met onze architecten naar aan het kijken zodat we een duurzame oplossing hebben voor zowel de app als self service.
  2. Op dit moment kunnen alleen de mutaties gemaakt in de YouServe app goedgekeurd worden, we willen dit op termijn uitbreiden naar mutaties die vanuit self service komen. We laten wel alle mutaties zien en met behulp van duidelijke visuele aanwijzingen laten we zien wat wel en wat niet via de app gedaan kan worden.

Hoe kom ik aan deze functie?

Wil je deze nieuwe functie activeren voor jouw organisatie? Laat het ons weten!

Je maakt hiervoor een ticket aan in ons ticketsysteem Xurrent (voorheen 4Me), met als onderwerp: "Aanvraag YouServe app – goedkeuring manager."

Veel plezier met het gebruik van deze nieuwe functie! En...laat vooral je feedback horen want we willen de app constant verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Het YouServe app team

8 Opmerkingen
tomhospes
CONTRIBUTOR ***
door tomhospes

goedendag,

we zijn momenteel bezig met het inrichten van selfservice. Helaas kunnen onze declaraties niet op de app omdat die speciaal gemaakt zijn voor ons. Nu is de vraag: kan de goedkeuring wel op de app?

Jeroen de Groot
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen de Groot

@tomhospes dat is op dit moment beperking 2 in het lijstje van genoemde beperkingen. M.a.w. we willen gaan kijken of we declaraties uit onze selfservice applicatie ook kunnen toevoegen.

PaulvanAchteren
CHAMPION *
door PaulvanAchteren

Goedemiddag,

Een mooie verbetering. Hetgeen @tomhospes aangeeft voor declaraties geldt bij ons ook. Daarnaast wordt het merendeel van de verlofaanvragen ingediend in Self Service. 

Goedkeuring door de manager vanuit de app is natuurlijk een mooie toevoeging, maar deze dient dan wel alle aanvragen daar te kunnen goedkeuren. Jullie geven hierover het volgende aan: "we willen dit op termijn uitbreiden naar mutaties die vanuit self service komen". Is er een indicatie te geven wat die termijn is? Dit is zo nl. wel erg vrijblijvend.

Ik hoor het graag.

Jeroen de Groot
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen de Groot

Ik hoor wat je zegt @PaulvanAchteren . Ik ga de komende weken met het HRSS team samenzitten om te kijken wat er nog gedaan moet worden om deze mutaties ook aan te kunnen. Dan pas durf ik het aan om een indicatie te geven. Ik was alleen té enthousiast over deze stap in de ontwikkeling dat ik dit alvast wilde delen met jullie 😇

In het kader van het glas is half vol, we laten sowieso nu alle mutaties al zien in de taaklijst in de app. Het enige is dat je bij de app gerelateerde mutaties kunt doorklikken en de HRSS gerelateerde mutaties nu nog niet maar de leidinggevende heeft wel een totaaloverzicht van taken.

Grt

Jeroen

PaulvanAchteren
CHAMPION *
door PaulvanAchteren

Dan voor je reactie @Jeroen de Groot ,

Dan wachten wij totdat alles beschikbaar is, anders gaat het meer vragen oproepen dan dat het oplost...

Gr. Paul

ArnaudvG
CONTRIBUTOR ***
door ArnaudvG

@Jeroen de Groot 

Om effectief met het goedkeuren van verlof via de App om te kunnen gaan zou ook binnen de App een bezettingsoverzicht beschikbaar moeten zijn voor de manager om een check te kunnen doen alvorens goedkeuren volgt.

Zit deze toevoeging ook in de planning? Zo ja, wanneer en zo nee, kan het toegevoegd worden aan de wensen voor verbetering?

Met vriendelijke groet,

Arnaud

Jeroen de Groot
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen de Groot

@ArnaudvG Deze functionaliteit staat wel op mijn wensenlijst maar niet hoog op de prioriteitenlijst (ondanks dat ik het wel een belangrijke toevoeging vind maar ik moet keuzes maken met beperkte ontwikkelcapaciteit). Wellicht kun je er een idee van maken op deze community en kunnen we het meer prioriteit geven als er meerdere klanten om vragen.

Groeten,

Jeroen

tomhospes
CONTRIBUTOR ***
door tomhospes

@Jeroen de Groot 

@PaulvanAchteren 

Hallo Jeroen, Je had me een mailtje gestuurd waarbij ik een gesprekje met je kon aanvragen op 23.04.2025. Echter daarna was ik twee weken op vakantie. Ik kan nu niet meer een datum plannen via je agenda. Zou je me aub een nieuw verzoek willen mailen. Alvast dank.

Vriendelijke groet,

Tom Hospes