Mijn Communities
Help

SSO verbinding Youforce

door Rob (Bijgewerkt ‎25-10-2023 10:52 door Sabine Koelewijn VISMA )

Beste klant,

Het Youforce signing certificaat staat op het punt om automatisch vervangen te worden door een nieuw certificaat op 30 oktober om 02:49. Dit heeft impact op 37 klanten en wij zullen deze klanten morgen zo snel mogelijk benaderen.  

 

Wat moet je doen

Heeft jouw organisatie ingesteld dat jullie 'reactive' zijn op de metadata veranderingen, dan is er geen verdere actie nodig en wordt dit automatisch geüpdatet. 

 

Heeft jouw organisatie deze instelling niet aan staan. Dan is het belangrijk dat jullie (jullie ICT afdeling of partner) het certificaat update met het certificaat dat is bijgevoegd aan dit bericht: Youforce_.zip. 

 

Waarom is dit nodig? 

Wanneer dit niet op tijd gebeurt, heeft dit impact op jullie Single Sign On connectie met Youforce en kunnen gebruikers dus niet meer inloggen met SSO. In de reacties wordt terecht gemeld dat wij dit eerder hadden moeten communiceren. Onze excuses hiervoor. Wij zullen de 37 klanten bij wie dit mogelijk speelt, morgen zo snel mogelijk benaderen. 


Mochten jullie vragen hebben, dan horen we het graag.

29 Opmerkingen
agn1
CONTRIBUTOR ***
door agn1

Beste Rob, kun je dit ook in begrijpelijk Nederlands vermelden. Ik weet namelijk niet of onze organisatie hier gebruik van maakt en weet niet of ik actie moet en kan ondernemen.

Het is voor mij een onduidelijk bericht.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

Ik heb de berichtgeving naar de afdeling ICT gestuurd met het verzoek dit na te kijken of dit ook voor ons geldt. Maar het had wel eerder gecommuniceerd kunnen worden lijkt mij (zeker met de vakanties).

MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***
door MarvinTergooi

Het zou fijn zijn als dit soort zaken op een eerder moment gecommuniceerd worden. Dit is amper 5 werkdagen van te voren. 

Rob
VISMA
door Rob

@agn1 Beste  Agnes maken jullie hier gebruik van?? Hier gaat het namelijk om. 

Rob_0-1698070085067.png

 

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Rob  als je gebruik maakt van een klantspecifieke URL voor SSO dan geen actie nodig? Mij niet duidelijk

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik ga een melding bij onze ICT aanmaken en plaats deze informatie en het ZIP bestand in de melding. Hoe kan het dat het delen van deze informatie in een vakantie periode wordt gedeeld? Het bericht wordt ook nog aan het einde van de middag geplaatst, waardoor effectief 4 werkdagen overblijven. Het is niet de eerste keer dat vanuit de klanten wordt aangegeven dat aan tijdige communicatie ontbreekt. @Edwin Blok @Thijs Botterhuis @RBijlholt  ter info

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Edwin Blok ik sluit mij volledig aan bij de reactie van @Raymond_de_Rozario !
Wij maken gebruik van een externe ICT dienstverlener, waarbij - indien actie nodig - dit tijdig moet worden aangevraagd en ingepland. Toevallig dat ik dit nu lees. Bericht is ook niet duidelijk. Vrijdag ben ik niet aanwezig dus dat geeft nog minder tijd. 

Rob
VISMA
door Rob

@Ralph  staat los van de klantspecifieke URL, het gaat om de trust tussen jullie organisatie en Youforce 

 

door Sabine Koelewijn

Beste allemaal, onze excuses voor de verwarring. We zullen het bericht aanpassen. 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

Dag @Rob

Je geeft aan dat dit mogelijk speelt bij 37 klanten en dat deze klanten zo snel mogelijk gebeld worden.

Omdat het kort dag is, kan je aangeven of wij de Gemeente Sittard-Geleen 6524608 tot een van deze 37 behoren?

Dank.

gr. Harold Reijnders FB

MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***
door MarvinTergooi

Twee vragen:

- horen wij bij deze 37 klanten? Ons klantnummer is 4000347.

- waar in Azure kan onze ICT afdeling deze instelling ('reactive' zijn op de metadata) vinden?

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Het is inderdaad vrij kort dag allemaal. We zijn benieuwd of de gemeente Venlo (4001235) ook bij deze 37 klanten zit?

Rob
VISMA
door Rob

@Bart Kok - Gemeente Venlo @MarvinTergooi @Harold Reijnders 

Er vindt in de nacht van zondag op maandag om 02:49 een rollover van het rootcertificaat plaats.
Voor Azure klanten geldt dit niet, Azure maakt geen gebruik van dit certificaat.
Echter onze ervaring is dat bij klanten die werken met een ADFS omgeving, het certificaat of metadata nog wel eens handmatig geïmporteerd moet worden.

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Rob  @MarvinTergooi @Harold Reijnders dank voor de aanvullende informatie. Het is nog steeds niet concreet een antwoord op onze vraag. Maar wij hebben inmiddels alle informatie inclusief certificaat bij onze ICT partner gemeld met het verzoek om dit op te pakken en te controleren.

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda van Logten

@Sabine Geldt dit ook voor de gemeente Rijswijk?

 

Camiel Brein
CONTRIBUTOR *
door Camiel Brein

Dag Rob,

 

Ik heb hier even wat navraag gedaan. Wij gebruiken hier de Azure Enterprise App voor SSO. Volgens ICT hoeven wij geen actie te ondernemen. Klopt deze redenering?

 

Groet,

Camiel Brein

Functioneel Beheer

Rob
VISMA
door Rob

@Camiel Brein Klopt Camiel Azure maakt geen gebruik van dit certificaat.

linyezhang
CONTRIBUTOR *
door linyezhang

Hoi Rob,

 

Ik werk bij het Kennemerhart. Staan wij op de lijst van de 37 klanten?

Rob
VISMA
door Rob

@linyezhang  Nee jullie hebben er geen last van

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Hi Rob 

even voor de zekerheid, staat Kenter Jeugdhulp op de lijst?

Denk het niet, misschien handig om de lijst te publiceren?

Het is maar een idee hoor. gr. Marja

Rob
VISMA
door Rob

@marjavanderkolk  Hallo Marja, jullie maken gebruik van Azure

 

Haroldpvj
CONTRIBUTOR *
door Haroldpvj

Hoi Rob,

 

Staat Partners voor Jeugd op de lijst van de 37 klanten?

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Hoi Rob, en SSC-Ons?

Rob
VISMA
door Rob

@wmvanee  @Haroldpvj  Jullie hebben Azure

Ingeborgdeleeuw
CONTRIBUTOR *
door Ingeborgdeleeuw

Hoi @Rob ., 

 

Staat gemeente Zaanstad op deze lijst van 37 klanten?

 

Dank alvast. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Ingeborg de Leeuw

Rob
VISMA
door Rob

@Ingeborgdeleeuw jullie hebben Azure Ingeborg

Ingeborgdeleeuw
CONTRIBUTOR *
door Ingeborgdeleeuw

@Rob  bedankt voor de terugkoppeling. 
Zelf ben ik nieuw binnen Youforce en mijn collega is op dit moment met vakantie. 
Wat betekend dit concreet voor ons? Is er actie nodig?
Zo ja, hoe kan ik hierbij ondersteuning krijgen?

Rob
VISMA
door Rob

@Ingeborgdeleeuw  er is geen actie vereist Ingeborg

GAM Rademakers
CONTRIBUTOR **
door GAM Rademakers

Hoi @Rob  , 

 

Zou jij ook aan kunnen geven of er vanuit klantnummer 6471015 actie benodigd is? 

 

Groet Monique