Mijn Communities
Help

Waar vind ik de Release Notes?

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎08-05-2023 15:40 door Sabine Koelewijn VISMA )

Sinds september 2022 werken wij met de nieuwspagina om jullie op de hoogte te stellen van al onze mooie ontwikkelingen binnen Mijn Youforce, inloggen en autorisatiebeheer. 

 

Voor deze modules werken wij niet meer met maandelijkse releases maar ontwikkelen wij software iteratief. Dit betekent dat zodra iets 'klaar' is om uit te rollen naar onze klanten, we dat op dat moment doen en we jullie op de hoogte houden via de nieuwspagina van de ontwikkelingen. 

 

Voorheen maakten we gebruik van het tabblad releases. Aangezien dit tabblad al een tijd niet meer wordt gebruikt (lees: september 2022) hebben wij dit tabblad gearchiveerd om de pagina van Portaal overzichtelijk te houden. 

 

Wil je op de hoogte blijven van de release notes? Houd dan de Nieuws pagina in de gaten. 

Mocht je het prettig vinden om bijvoorbeeld alleen van de release nieuwsartikelen op de hoogte te worden gehouden, abbonneer je dan op het label 'release'. Zo ontvang je alleen mails van de artikelen met dit label. 

7 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Sabine Koelewijn Geldt dit alleen voor de 'Youforce Portaal'? Ik zie namelijk bij andere modules nog wel de tab 'Releases' en ik hoop echt dat deze bij de andere modules blijft, juist omdat er bij sommige modules geen releasenotes meer zijn. Als je veel modules gebruikt, zijn er veel nieuwsberichten en dan is het onvermijdelijk, dat je weleens een nieuwsbericht over het hoofd ziet. Eéns per maand screen ik alle releases, zodat de kans er één te missen kleiner wordt. Zonder tab 'Releases' is dat nauwelijks te doen. 

Bas Bernaerts
CONTRIBUTOR **
door Bas Bernaerts

@Gea Bussink-Veerbeek: Ik ben het helemaal met je eens. Omdat het voor ons van belang is dat we meerdere communities in de gaten houden ben ik selectief in welke tabbladen mij een mailtje mogen sturen wanneer er een update is. Anders loopt de mailbox al helemaal vol. Het tabblad Release was heel handig om een schifting te maken in de belangrijke zaken, naast 'Verstoringen'. Dat truukje gaat nu dus helaas niet meer op.

 

@Sabine Koelewijn: Waarom is er niet voor gekozen de 'release' nieuwsartikelen onder het tabblad 'Release' te delen? Lijkt mij dat dat geen invloed heeft op de inhoud van het artikel toch?

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Sabine Koelewijn ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. En wat mij ook opvalt is dat jij in jouw bericht schrijft "We hebben daarom besloten om ...". Mijn vraag hierbij: is er, vóórdat dit besluit door jullie werd genomen, ruggenspraak gehouden met de gebruikers van de community en om hun mening en ideeën gevraagd?

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***
door Esther Cobbins (Bijgewerkt ‎04-05-2023 07:59 door Esther Cobbins )

Ik ben het helemaal eens met de reacties hierboven. Komt nog bij dat ik maandelijks ihkv verslaglegging voor interne controle een impact-analyse van de releasenotes moet doen. Dat wordt er niet gemakkelijker op. Ik zou echt willen pleiten voor naast de korte nieuwsartikelen (die overigens wel ook handig zijn @Sabine Koelewijn) ook maandelijks de boel te verzamelen in één document per module. 

Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG (Bijgewerkt ‎04-05-2023 21:24 door Timo van Son - AAG )

Ik sluit mij aan bij de rest. Houdt releases a.u.b. duidelijk gescheiden zodat helder is wat er meegenomen moet worden in onze impactanalyses en tests.

door Sabine Koelewijn

Hi allemaal,

 

Heel erg bedankt voor jullie reacties. We begrijpen dat het op dit moment klinkt als een grote verandering binnen de Youforce Portaal community. De laatste release op deze community was van september 2022 en vanaf dat moment werken wij dus al alleen met nieuwsberichten. Om deze reden hebben wij deze ongebruikte tab dus ook gearchiveerd. 

 

Op dit moment werken we niet meer met releases waarin we een grote verandering doen met allemaal nieuwe functionaliteiten. Wij rollen alles uit op het moment dat het ‘klaar’ is. We schrijven een kort nieuwsbericht met daarin de wijziging van de functionaliteit.

 

Uiteraard zien wij ook naar aanleiding van jullie reacties, dat we wel met een verbeterslag moeten komen op deze beslissing. Om deze reden hebben we ervoor gekozen om een label Release binnen Nieuws aan te maken. Je kan je dan specifiek op dit label abonneren waardoor je alleen voor de release nieuwsartikelen een mail ontvangt. Hopelijk is dat voor jullie ook toepasbaar en komen we jullie hierin ook tegemoet.

 

We kiezen bewust voor Nieuws in plaats van Release omdat de wijze van ‘releasen’ ook veranderd is. We plaatsen nu meerdere korte berichten. Het voordeel van de nieuwsberichten is dat deze ook op de ‘voorpagina’ van de community wordt getoond, dit is met de tab Release niet het geval. 

door Chris van den Berg

Bedankt voor de input allemaal!

 

Wij zijn met de community beheerders aan het onderzoeken of we hier een structurele oplossing voor kunnen vinden, zodat de informatie voorziening rondom verstoringen en release updates eenvoudiger wordt. Jullie input hiervoor is enorm fijn!

 

Dit krijgt dus zeker nog een vervolg.

 

Als je het prettig vind om je ervaringen nog meer te delen dan kun je dat ook mailen naar:

christiaan.berg@visma.com of community.raet@visma.com