Mijn Communities
Help

We stoppen met klassieke salarisrapporten per 1 november

door Chris van den Berg

In 2023 en begin van 2024 hebben we belangrijke stappen gezet in het uitfaseren van report builder, oftewel de klassieke rapporten in Reporting & Analytics. In die tijd is het gebruik van Reporting en & Analytics enorm gegroeid. Jullie hebben meer dan 20.000 rapporten gemaakt en 10.000 berekende velden gemaakt en toegevoegd. Dat zijn indrukwekkende cijfers! 


We zijn nog niet klaar met het uitfaseren en daarom hebben we de afgelopen maanden met verschillende klanten, consultants, csm'ers en andere betrokkenen gekeken naar de volgende stappen. De conclusie is dat we in 2024 eigenlijk maar 1 belangrijke stap gaan zetten, namelijk het uitfaseren van de salarisrapporten en bijbehorende modellen.  Een belangrijke stap, omdat deze rapporten veelal gebruikt worden in het salarisproces en de bijbehorende controles. Daarom richten we ons dit jaar alleen op deze salarisrapporten. Op deze manier kunnen wij dit samen met jullie de juiste aandacht kunnen geven die hiervoor nodig is. De overige rapporten en modellen (Beaufort Basis, Formatie en Organisatie, Bezetting) bewaren we voor 2025.

 

Klassieke salarisrapporten zijn te gebruiken tot en met 31 oktober 2024. Vanaf 1 november zijn deze rapporten niet meer te gebruiken. Voor die tijd moeten alle benodigde salarisrapporten omgebouwd worden in Reporting & Analytics

Concreet gaat het om de standaard- en maatwerkrapporten die gebruik maken van de modellen: Salaris en PKB.

 

Consultancy

Als je gebruik wil maken van consultancy voor het ombouwen van rapporten dan raden we je aan zo snel mogelijk aan te vragen. Het liefst voor 1 juli!

 

Webinar

Zoals we het afgelopen jaar voor iedere stap een bijbehorende webinar hebben georganiseerd, doen we dat nu ook weer. Binnenkort krijgen jullie een uitnodiging voor een webinar op 17 juni 13:00!

 

Wekelijks vragen uurtje

Sinds een aantal maanden vindt er een wekelijkse sessie plaats waar je vragen kunt stellen aan mij (Chris) rondom het bouwen van rapporten. Alle vragen die te maken hebben met salarisrapportages zullen hierin voorrang krijgen.
Wekelijkse Rapporten Uurtjes in 2024!! 

Overige informatie

Stapsgewijze uitfasering Report Builder 
UPDATE - Overstap van Report Builder naar Youforce Reporting 
Overzicht Webinars Youforce Reporting 



3 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag @Chris van den Berg ,

 

Kunnen wij zelf achterhalen welke rapportages hieronder vallen? Dan kunnen we gerichter kijken wie we moeten benaderen. Wij hebben onze PA/SA uitbesteed aan BPO. Die salarisrapporten vallen dan toch onder SA. Moeten we dan alsnog consultancy aanvragen?

Maurice van de Pol
CHAMPION **
door Maurice van de Pol

@Raymond_de_Rozario Volgens mij zijn dus rapportages dan ook gelabeld als "Klassiek".

 

Ik heb zelf recent alle klassieke rapportages verwijderd maar zoals je hieronder Standaard ziet staan, zou er dan "Klassiek" in het rood moeten staan:

MauricevandePol_0-1716551894360.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hallo @Maurice van de Pol , dank je wel voor je reactie. Klassieke rapportages hebben een "oranje" kleur. Het gaat er mij meer om dat we op een eenvoudige wijze kunnen achterhalen welke klassieke rapportages een koppeling hebben met de salaristabel. Wanneer ik dat weet kan ik gericht met gebruikers contact opnemen of er misschien rapporten tussen zitten die niet meer worden gebruikt.