Mijn Communities
Help

Routecalculator Here is live!

door Henk Hesseling (Bijgewerkt ‎25-10-2022 11:22 door Henk Hesseling VISMA )
Vanaf vandaag; 25 oktober 2022, zijn alle klanten over naar de nieuwe routecalculator here.com.
Op 22 juli 2022 hebben we deze overgang al aangekondigd.

Waarom doen we dit?
Simpelweg om jou de beste calculaties te bieden! We gebruiken de nieuwste, uitvoerig geteste en geëvolueerde dienst van Here. Ook werden de  vorige routeberekeningen uitgevoerd via een oudere service van Company.info, die uitgefaseerd wordt.
Ook andere modules van de Youforce, bijvoorbeeld de Youforce App gebruiken Here al als provider voor de route / afstand berekeningen.

Let op:
  •  De overstap tussen providers brengt enkele minimale verschillen in de berekende afstanden met zich mee. Echter, volgens Here en volgens onze tests zijn de Here resultaten nauwkeuriger. Ook zijn de verschillen klein. In 95% van de gevallen minder dan 5% verschil in de berekende afstand.
  • Als we kijken naar het huidige gebruik van deze functionaliteit, zien we dat 63% daarvan alleen gebaseerd is op de postcode. De resultaten kunnen specifieker worden als u ervoor kiest om meer invoer toe te voegen, te beginnen met tenminste de postcode en huisnummer.
  • Ook het toevoegen/wijzigen van uw adres zal gebruik maken van de service van Here voor het opvragen van de ontbrekende gegevens van een adres.
3 Opmerkingen
door Paul Wevers - Gemeente EHV (Bijgewerkt ‎28-10-2022 14:59 door Paul Wevers - Gemeente EHV )

De eerste vragen komen bij ons binnen over de routeplanner. Wat ik nergens gelezen heb is welke route er gebruikt wordt.

Kortste of snelste?

 

Hoe gaan we de verschillen verklaren naar de medewekers?

De nieuwe afstand kan ik verklaren door de volgende site te gebruiken: https://wego.here.com/, maar hoe kan ik de oude er naast leggen?

 

 

 

door Caroline van den Wijngaard

Lastig is in elk geval dat er geen huisnummer kan worden ingevoerd. Verschillen die we horen zijn soms zo'n 10% (aangegeven wordt dat wat eerder 24,8 km was nu 22,2 km bedraagt). 

Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG

@Paul Wevers - Gemeente EHV 

 

https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Self-Service/Vooraankondiging-Nieuwe-routecalculator/...

Hier wordt door Daniel van Bendegem aangegeven dat de snelste route gehanteerd wordt, net als in de oude situatie met de data van Webservices.