Mine produkter
Hjælp

Visningsfejl på lønsedler

af TineLautrup (Opdateret ‎17-08-2021 15:44 af TineLautrup VISMA )

Kl. 15:17 

1) Vi forventer, at visningsfejlen med ferietillæg bliver rettet i løbet af ugen 

 

2) Vedrørende saldofelter nederst på lønsedlen. Hvis du oplever fejl i saldi, skal du kontakte os.

Ellers henviser til vores opslag fra den 5/7-21, hvor vi beskriver de ændringer, der kommer i lønsystemet og på lønsedlen i forbindelse med overgangen til nyt ferieår.

 

https://community.visma.com/t5/Nyheder-i-Visma-Lon/Nyt-feriear-Det-kommer-i-Visma-Lon/ba-p/394676

 

13:10 Efter nærmere analysearbejde kan vi konstatere, at visningsfejlen på lønsedlen har to ben 

  1. Ferietillæg: Der vises ikke det rette beløb på lønsedlen, og forventes at blive rettet i en release. Dog kan du se det rette beløb i Ny Ferielov Ferieregnskab  
  2. Flytning af saldofelter: Vi har oplevet en del kald i Hotline i forbindelse med releasen af overgangen til det nye ferieår, der omhandler lønsedlens opsætning i saldofelterne.

Saldofelterne har op til releasen været gennemgået for at skabe en mere hensigtsmæssig placering på lønsedlen.  

Derfor kan I opleve, at eksempelvis ferieberettiget løn er flyttet fra venstre saldofelt til højre saldofelt.

 

10:15 I forbindelse med releasen mandag aften er særligt saldofelterne i nederste højre hjørne på lønsedlen blevet tilpasset til den 1. september. Det har desværre vist sig, at have medført en række uhensigtmæssigheder. 

 

Vi arbejder på sagen og beklager ulejligheden. 

 

Status følger i løbet af dagen.

 

16 Kommentarer
AnjaH
CONTRIBUTOR ***
af AnjaH

 

Når jeg kører en fremtidig lønseddel, så er vores feriefritimer forsvundet - er der andre der også har det problem?

 

Mvh. Anja

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Ja - vores saldi ser meget underlige ud.

Personligt har jeg har 527.000 omsorgsdage tilgode - nok noget Visma har 'givet' på grund af alle de fejl de laver 😉

Timer står skrevet som Fri bil,
Der står en afspadseringssaldo som ikke skal fremgå af lønsedlen.

Og som du skriver så mangler feriefridagene

 

De har tidligere skrevet at det skulle være rettet og alle der har problemer skal oprette en sag hos dem. Så det har jeg gjort.

 

Men et kunne være dejligt med en udmeldig fra Visma hvis det er et generelt problem?

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Jeg kommer til at se at feriefridagene står på lønsedlen, men med teksten Ledighedsdage

AnjaH
CONTRIBUTOR ***
af AnjaH

Jeg har fundet ud af at mine står under tidligere ferieår...  

Vi har ikke fejl i saldi - ikke jeg har optaget - men i teksten.

Lotte Henvig
CONTRIBUTOR **
af Lotte Henvig

Gammel ferie er forsvundet fra mine lønsedler. Og der står et minus beløb i ferietillæg. Nogen der også mangler ferie fra gammel ferielov?

PayBjorn
CONTRIBUTOR **
af PayBjorn (Opdateret ‎19-08-2021 10:12 af PayBjorn )

Hei, vi opplever det samme (gammel ferie forsvundet og ferietillæg i minus). @Anonymous: når forventer dere at denne feijl er rettet eller er det noget vi selv kan gøre for å rette?

 

Mvh

Bjørn

Sanne Deichmann
CHAMPION **
af Sanne Deichmann

Hejsa.

 

Jeg deltog på Ferielovs-seminaret i går hos Visma, hvor de fortalte, at de er i fuld gang med at tilrette alle lønsedler til det nye layout i september, men at de ikke er helt færdige. Og det er (efter sigende) kun fremtidige lønsedler, der ikke virker efter hensigten, mens lønsedlerne skulle se rigtige ud, når lønnen køres. 

 

Dette er blot til info ... jeg står ikke inde for rigtigheden 🙂

 

Hilsen

Sanne fra HusCompagniet

 

PayBjorn
CONTRIBUTOR **
af PayBjorn

Hei, god info Sanne...vi har kun sett på fremtidige lønsedler.

@Anonymous: Kan i bekrefte at lønsedler vises OK efter lønkørsel? (så vet vi alle, ja vi skal også tjekke 😉  🙂   )

Mvh

Bjørn

PayBjorn
CONTRIBUTOR **
af PayBjorn

Hei,

Da kan jeg bekrefte at vi forsøkte og som du sier @Sanne Deichmann : Fremtidig lønsedler viser feijl mens lønsedler efter lønkørsel er som forventet...ihvertfall hos oss og i vår lønkørsel for  08-21 😅) Takk for godt innspill! 🙂

Mvh
Bjørn

Susanne2505
CHAMPION *
af Susanne2505

 De tilgodehavende feriefritimer er forsvundet på den lønkørsel 12108 vi lige har kørt?

Hvad sker der med dem? HJÆLP ØNSKES

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***
af Sanne Christensen

Det samme er gældende hos os bare for lønkørsel 42131

Mette S
CHAMPION **
af Mette S

Hej,

 

Gammel ferie er forsvundet fra mine lønsedler.

Skal jeg ringe det ind?

Eller oprette en sag?

Eller er det nok at jeg skriver det her?

 

Hvornår forventer I at det er i orden igen?

 

vh Mette

Susanne2505
CHAMPION *
af Susanne2505

Undskyld mig Visma kunne vi ikke bare få en opdatering fra jer....

Jeg har ringet i går angående ovenstående samt andre udfordringer - jeg lagde en besked kl. er 15:46 har stadig ikke hørt fra jer ?

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Feriefritimer er også forsvundet fra vores lønsedler. 

Hvornår kan vi forvente en status på fejlretning ? 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

ferietillægsaldo i bunden af lønsedler er negativ for alle medarbejdere. Er det en generel fejl? Hvis nej, hvad skyldes det? Vi skal nemlig have en forklaring sendt ud til vores medarbejdere før vi kører løn og gør medarbejderne har modtaget deres lønsedler.

 

Jeg har også oprettet en sag til jer omrking dette i går, men intet svar. 

(Din henvendelse har fået tildelt sagsnummeret SAG-548411-H4X4L3)

 

På forhånd mange tak.

 

Med hilsen,

Sigita

af Jesper Thomsen (Opdateret ‎04-10-2021 13:03 af Thor Lundehoj VISMA )

Hej dksigo

 

Det er en generelfejl som du kan læse mere om HER

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.