avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Splitting av innbetalinger

av Ramon H. Iversen (Oppdatert ‎24-11-2020 18:45 av Ramon H. Iversen VISMA )

Etter ønske fra kunder og brukere er det nå implementert i Visma.net AutoPay at innbetalinger blir splittet i leveransen til økonomisystemet (ERP). Innbetalingsfiler (VIP-filer) splittes automatisk til ERP og oppretter separate bunter. Dette gjelder alle banker og krever ingen endring i oppsett på avtale.

2020-11-24_18-29-24.jpg

Det opprettes følgende separate innbetalingsbunter (VIP-filer) :

• strukturerte innbetalinger med KID
  • strukturerte innbetalinger med melding
  • ustrukturerte innbetalinger

(VIP - Visma Incoming Payments)

7 Kommentarer
Annegtoe
CONTRIBUTOR **
av Annegtoe (Oppdatert ‎24-11-2020 14:10 av Annegtoe )

Så bra! Jeg forstår det slik at bankavtaler ikke trenger å endres - trenger vi heller ikke å gjøre endringer på visma.net Autopay-avtalen? Og når gjelder dette fra?

MANSB1regnskap
CONTRIBUTOR *
av MANSB1regnskap

Er dette årsaken til at "Ekstra tekst"-cellen i Visma Business blir overskrevet med teksten "CID not present or could not be matched, and no match from InfoMessages"? Tidligere inneholdt denne cellen betalingsinformasjon.

Dette skaper store problemer ved innlesing av innbetalinger som ikke er KID...... Finnes det en løsning?

av Ramon H. Iversen

Hei, Annegtoe!

Ingen endring er påkrevd og er allerede i produksjon.

Hei, MANSB1regnskap!

Dette kjenner vi ikke til, men foreslår du melder det inn som en supportsak, så skal vi se nærmere på det.

Annegtoe
CONTRIBUTOR **
av Annegtoe

Hei MANSB1regnskap!

Endringen i ekstratekst-feltet har vi sett helt siden vi gikk over til Visma.net AP tidligere i høst, så jeg vil ikke tro det har med dette nye å gjøre...? Mulig du vet dette fra før, men hvis ikke, så finner du betalingsinfo fra bank (som tidligere lå i ekstratekst) ved å trykke på lyn med pil nedover i rute behandling på verktøylinja, eller du kan hente inn Autopay betalingsreferanse i føringsbildet. Som regel er det tilstrekkelig info her til at man får ført innskuddet og oppdatert manuelt. 

av Jonas Christensen - Azets

@MANSB1regnskap Sjekk feltet AutoPay betalingsreferanse.

amundsf
CHAMPION ***
av amundsf

Hei!

Noen som kan forklare forskjellen på en ustrukturert betaling vs strukturert betaling med melding?

På forhånd takk!

Amund

amundsf
CHAMPION ***
av amundsf

For andre som måtte lure har jeg fått følgende svar:
Strukturert innbetaling uten KID: Leverandørens fakturanr

Ustrukturert: Andre betalinger med melding