Mijn Communities
Help

VERNIEUWD: Hierarchie van Organisatorische Eenheden

28-11-2023 09:19
  • 4 Antwoorden
  • 3 kudos
  • 492 Weergaven

In het datamodel is de hierarchie van de organisatorische eenheden beschikbaar. Deze velden hadden alleen wat beperkingen. Zo was het niet mogelijk om de kolom naam te wijzigen en werden alle niveaus standaard toegevoegd. Daarnaast er ontbrak er ook nog de hierarchie voor korte naam van de org. eenheid  en de sleutel van de org. eenheid.

 

Dit alles hebben we nu verbeterd. Er is nu een nieuwe folder beschikbaar waar alle velden in staan, gegroepeerd per type. Er zijn nu drie subfolders voor de Korte Naam, Omschrijving en de Sleutel van de hierarchie van de organisatorische eenheden.

 

ChrisvandenBerg_0-1701158926599.png

 

ChrisvandenBerg_1-1701159010338.png

 

De kolommen die voorheen beschikbaar waren kun je nu niet meer toevoegen aan je rapporten en dashboards, maar de bestaande rapporten werken nog wel gewoon.

 

Al deze wijzigingen hebben we ook toegepast in de entiteit Roltoewijzing Org. Eenheid

Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎29-11-2023 08:31 door Raymond_de_Rozario )

Super! Ik denk dat het hiermee nog een stuk makkelijker wordt gemaakt. Al vast een tip voor de rest:

 

De kolommen (blauw omlijnd) schakel je uit via de koptekstslicer, daarna kan je via het tabblad algemeen, kopje titel je visual weer een duidelijke aanduiding geven.

Raymond_de_Rozario_0-1701242986933.png

 

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

Fijn dat deze wijzigingen zijn doorgevoerd, graag zie ik ook de organisatiestructuur terug bij inzet. Ik heb dit eerder als idee toegevoegd. Voor ons bezettingsoverzicht hebben we deze informatie echt nodig. Nu is alleen de afdeling en functie beschikbaar bij inzet.

door Sven Beerents

@SuzanneG1: bij een beperkt aantal velden zou je dit (voor nu) ook via berekende velden kunnen doen. Lookupvalue('Organizational unit'[OU Level2], 'Organizational unit'[OU_ShortName], Assignment[OU_ShortName])  (als kolom opvoeren in de inzet-tabel). Het schuingedrukte stuk vervang je dan door het betreffende veld dat uit de OE-tabel gehaald moet worden.

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

@Sven Beerents dank je wel voor deze oplossing. Sorry voor de late reactie. Het werkt dat is mooi!

Medewerkers