Mina produkter
Hjälp

Frågor och svar om Visma Connect till anställda, inloggning med mailadress

26-02-2024 09:49 (Uppdaterad 26-02-2024)
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 515 Visningar

Frågor & svar

 

Fråga: Den anställde har ingen e-post adress, hur gör hen för att logga in?
Svar: Det finns att skapa på exempelvis Gmail, enkelt och kostnadsfritt.


Fråga: Jag är både systemanvändare och tidrapporterande anställd, jag ser att jag inte kan använda samma e-postadress, hur skall jag göra då? 

Svar: Då behöver man skaffa två olika e-post adresser.

Tips!!

Om du har förnamn.efternamn@gmail.com som din personliga e-postadress, så för ditt konto som anställd kan du använda e-postadressen förnamn.efternamn+Arbetare@gmail.com , alla e-postmeddelanden de skickar ut till denna e-postadress går fortfarande till din e-postadress, kort och gott kan du sätta nästan vad som helst efter + och det kommer till din e-postadress eftersom gmail ignorerar allt mellan + och @. Många e-postleverantörer stöder även denna typ av e-postadress.

 

Fråga: Den angivna e-postadressen i formuläret är inkorrekt, kan man korrigera denna?

Svar: Detta fält är redigerbart och går alldeles utmärkt att korrigera. 

 

Fråga: Jag har angett korrekt e-postadress, men får inget mail, vad beror detta på?

Svar: Kontrollera gärna din inkorg med dess mappar. Kan mailet ha hamnat som skräppost? När du hittat det så kan du markera det som ej skräppost. Om du använder gmail gör du på följande sätt för att få framtida mail från vår avsändaradress.

 

OlofFrom_1-1708954467913.png

 

 

Fråga: Kan man redigera för- och/eller efternamn i formuläret?

Svar: Absolut, det är bara att redigera så att ditt namn stämmer 

 

Fråga: Detta är lite nytt för oss, vi känner en tidspress att administrera detta som systemanvändare. Vi är osäkra på om våra mailadresser till de anställda verkligen är helt uppdaterade sedan vi registrerade dessa. Hur ska vi gå till väga?

Svar: Helt förståeligt och ingen fara. Nöj er då med att gå ut med information till era anställda att en förändring av TransPAs inloggning sker inom kort där epostadress är det nya sättet. Ni systemanvändare behöver inte ombesörja någon uppdatering av register och bjuda in, utan era anställda kommer slussas in med korrekta e-postadresser i den automatiska processen i steg 3.

 

Fråga: Jag har skickat inbjudan till min anställd men HEN verkar inte fått något välkomstmejl

Svar: Kontrollera så att mejladressen är korrekt och skicka om inbjudan. se avsnitt "skicka om välkomstmejl" 

Fråga: Den anställde har fyllt i sin e-post adress via formuläret, men inget välkomstmejl har kommit.

Svar: Återställ e-posten på personkortet och Kontrollera så att mejladressen är korrekt för att skicka om inbjudan

 

Bifogat i denna artikel finns en manual för inloggning med Connect, som med fördel kan distribueras till personalen.

Manualen innehåller följande guider:

Hur skapas ett nytt lösenord?

Hur ändras ett lösenord?

Hur ändras en e-postadress?

Glömt lösenord?

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här