for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Det kan være flere grunner til at e-postadressen på en ansatt ønskes endret.
1- Ansatte ønsker å benytte en annen e-postadresse enn den som er lagt inn i Employees
I dette tilfellet må den ansatte selv endre e-post adressen ved å logge seg på Visma.net på vanlig måte, klikke på navnet/brukeren øverst til høyre og velge "Mine opplysninger".
Klikk på blyanten, velg "Endre e-postadresse" og angi ønsket adresse.
Det sendes en e-post hvor bruker må bekrefte endringen. Når dette er gjort vil e-post adressen bli oppdatert i Employees.
For at ansatte skal kunne endre sin e-post adressen må feltet Jeg vil at mine brukere skal kunne endre sine e-postadresser være huket av under Admin | Konfigurasjon.
I disse tilfellene kan administrator endre e-post adressen til den ansatte i Employees eller i Visma.net Admin. Dersom brukeren finnes fra før og du forsøker å endre e-post adresse i Visma.net Admin, vil du få meldingen: "Brukeren eksisterer allerede i Visma Connect". Da må du endre e-post i Employees. Hvis brukeren ikke finnes fra før bør man endre i Visma.net Admin.
NB! Ny knytning i Employees bør kun benyttes dersom dette er en ny bruker uten historikk (reiseregninger, lønnsslipper o.l) siden disse vil bli liggende på den gamle e-posten/brukeren.
Gå til den ansatte i Employees og klikk på blyanten til høyre for e-post adressen du skal endre.
Velg "Knytt til ny e-post adresse", legg inn ny e-post adresse på den ansatte og velg koble på nytt.
Om det ikke ligger en bruker på riktig e-post fra før av bør man endre i Visma.net Admin.
Melding i Employees om at navn er forskjellig fra det som er reg. i Admin
Flere alternativer for endring av e-postadresse
Informasjon til ansatte når de mottar rolle e-posten fra Visma.net
I denne artikkelen vil du finne alle bruker tipsene som vil være aktuelle for deg som bruker av lønnsystemet Visma.net Payroll. Vi anbefaler derfor at du lagrer denne siden som en favoritt i nettleseren din, slik at du enkelt kan finne tilbake!
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.