Mine områder
Hjelp

Endre e-postadresse på ansatt

13-08-2018 10:16 (Sist oppdatert 30-05-2023)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 7446 Visninger

Det kan være flere grunner til at e-postadressen på en ansatt ønskes endret. 

 

1- Ansatte ønsker å benytte en annen e-postadresse enn den som er lagt inn i Employees

I dette tilfellet må den ansatte selv endre e-post adressen ved å logge seg på Visma.net på vanlig måte, klikke på navnet/brukeren øverst til høyre og velge "Mine opplysninger". 

Screenshot_2.png

 

Klikk på blyanten, velg "Endre e-postadresse" og angi ønsket adresse.

 

Det sendes en e-post hvor bruker må bekrefte endringen. Når dette er gjort vil e-post adressen bli oppdatert i Employees.


For at ansatte skal kunne endre sin e-post adressen må feltet Jeg vil at mine brukere skal kunne endre sine e-postadresser være huket av under Admin | Konfigurasjon

Screenshot_3.png

 

2- Brukeren på den ansatte er opprettet med feil e-postadresse

I disse tilfellene kan administrator endre e-post adressen til den ansatte i Employees eller i Visma.net Admin. Dersom brukeren finnes fra før og du forsøker å endre e-post adresse i Visma.net Admin, vil du få meldingen: "Brukeren eksisterer allerede i Visma Connect". Da må du endre e-post i Employees. Hvis brukeren ikke finnes fra før bør man endre i Visma.net Admin.

NB! Ny knytning i Employees bør kun benyttes dersom dette er en ny bruker uten historikk (reiseregninger, lønnsslipper o.l) siden disse vil bli liggende på den gamle e-posten/brukeren.

 

Når bruker finnes fra før:

Gå til den ansatte i Employees og klikk på blyanten til høyre for e-post adressen du skal endre.

Velg "Knytt til ny e-post adresse", legg inn ny e-post adresse på den ansatte og velg koble på nytt.
brukerfinnes.PNG

brukerfinnes2.PNG

 

 

Når bruker ikke finnes fra før:

Om det ikke ligger en bruker på riktig e-post fra før av bør man endre i Visma.net Admin.

brukerfinnesikke.PNG

Relaterte brukertips

Melding i Employees om at navn er forskjellig fra det som er reg. i Admin

Ansattopplysninger / ansatt

Flere alternativer for endring av e-postadresse

Informasjon til ansatte når de mottar rolle e-posten fra Visma.net

 

Bidragsytere
Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"