Mijn Communities
Help
PetravanGeenen
CHAMPION *

Geen toegang meer in Visma home

door PetravanGeenen

Ik krijg vanmorgen deze melding als ik probeer in te loggen in Visma Home:

PetravanGeenen_0-1727074181655.png

Mijn collega's die er vandaag zijn en normaal ook toegang hebben, krijgen dezelfde melding. 

Ik kan dus geen call aanmaken omdat ik niet bij het menu kan.

Hebben meer mensen hier last van?

Raet: kunnen jullie hier even naar kijken?!

9 ANTWOORDEN 9

door Ronald Lammers

Goedemorgen Petra (@Petra van Geenen), voor het inloggen in Visma Home is de combinatie van de url https://connect.visma.com met gebruik van e-mail adres en wachtwoord noodzakelijk. Inloggen met je onyouforce account lukt niet omdat dat account sinds kort via Visma connect werkt. 

Troow50
CONTRIBUTOR **

door Troow50

@Ronald Lammers collega van mij probeert in te loggen bij VIsma Home (in private venster) dat lukt maar dat vraagt het systeem om een code. Welke code moet je hier in vullen? Het is niet de code v an de Visma authenticator app.

PetravanGeenen
CHAMPION *

Hoi @Ronald Lammers dus via vismaraet.nl/inloggen kom ik daar niet meer:

PetravanGeenen_0-1727077841324.png

Ik logde altijd in via deze knop, maar kom dan inderdaad uit op https://home.visma.com/home

Goedgekeurde oplossing
Sabine Koelewijn
VISMA

Hoi @PetravanGeenen, Je kunt wel nog via die link inloggen, maar in een andere browser dan dat je bent ingelogd met Mijn Youforce. 

 

Dat komt omdat je twee accounts hebt in Visma Connect, één bij Visma Home (waarschijnlijk met jouw e-mailadres) en één in Youforce met jouw onyouforce account. Deze account hebben beide aparte rechten, maar deze rechten zijn niet gekoppeld. Wanneer je Mijn Youforce als Visma Home opent in dezelfde browser, wordt de sessie onthouden van de applicatie die je als eerst geopend hebt, de oplossing nu is inderdaad uitloggen en opnieuw inloggen, of met één van de twee inloggen in een aparte browser/incognito scherm. We gaan onderzoeken of we deze accounts kunnen koppelen, maar ik kan nog niet aangeven wanneer dat zal zijn.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hoi @Sabine Koelewijn (en @PetravanGeenen ),

 

Wat bij mij werkt is het volgende. De eerste keer dat ik naar home.visma.com ging werd ik automatisch met mijn onyouforce.com account ingelogd. Klik boven in op je naam, en daarna op uitloggen. Log dan in met het juiste mailadres en vink aan dat het mailadres moet worden onthouden. Op deze manier kan je in dezelfde browser blijven.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

PetravanGeenen
CHAMPION *

Dank je @Sabine Koelewijn ik merkte inderdaad dat het wel werkte in Edge maar niet in Chrome (waar ik met mijn @onyouforce account ben ingelogd). Dan houden we voor nu even aan dat we in Visma Home inloggen in een andere browser/incognito scherm (inderdaad met emailadres werk)

PetravanGeenen
CHAMPION *

door PetravanGeenen

Dank je voor de reactie @wsleking en @Rianne van der Linden. Ik hoopte dat dat bij mij ook de oplossing zou zijn. Ik heb het geprobeerd en zie inderdaad mijn @onyouforce account nu staan maar ook na opnieuw inloggen blijf ik de melding krijgen

wsleking
CONTRIBUTOR **

door wsleking

@PetravanGeenen 

 

Ik ben hier vorige week ook achter gekomen. Na de omzetting van de @onyouforce accounts, log je nu ook automatisch in op 'Visma Home' met je @onyouforce account (dus als je ingelogd bent in Youforce, ben je nu ook automatisch ingelogd bij Visma Home). Wij hebben afwijkende gebruikersnamen in onze organisatie voor 'Visma Home'. Even uitloggen op die pagina met de foutmelding en dan inloggen met je correcte user was voor ons de oplossing. Weet natuurlijk niet of jullie ook afwijkende gebruikersnamen voor die omgeving hebben, maar dat was in ieder geval de oplossing voor ons.

door Rianne van der Linden

@PetravanGeenen  Ik had deze melding vanochtend ook. Bij mij werkte het volgende: Uitloggen (rechts bovenin) en opnieuw inloggen. 
Log jij in Youforce in met een pincode? Ik wel en volgens mij gaat het daarom mis.