Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Engelse benaming rubrieken

door Schiff01

Waar kan ik een overzicht vinden van de engelse benaming van de rubrieken, zodat ik zeker weet dat ik in PRO de juiste rubrieken gebruik?

Er wordt vanuit het leerpad van PRO verwezen naar een pagina waar deze info zou moeten staan. Ik zie de gevraagde info hier helaas niet terug.

9 ANTWOORDEN 9
Vincent2
CONTRIBUTOR **

door Vincent2

Hier ook geen tabel translations meer ondanks het aanvinken van "Verborgen opties weergeven".

door Chris van den Berg

We hebben de translation tabel zichtbaar gemaakt en uitgebreid. Deze heet nu Datamodel Info. Zie ook onderstaande release update.

 

Release Update: 23 Augustus 2023 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen @Chris van den Berg ,

 

Wat is de reden dat jullie dit alleen binnen de desktop omgeving beschikbaar (kunnen) stellen?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Op deze manier hoef je niet naar een aparte community pagina of extern document, maar kun je in power bi desktop de vertalingen vinden die je nodig hebt!

 

We kunnen het ook nog op andere manieren beschikbaar stellen. Hier op de community?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Dat eerste had ik al begrepen. Ik vroeg mij alleen af waarom dit alleen via de desktop omgeving beschikbaar wordt gesteld. Misschien een idee om het "rapport" met de vertalingen beschikbaar te stellen als standaard rapport?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

door Jacqueline van Meeuwen

Dit is super handig! Dank!!!

Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

@Schiff01  weer een goede vraag!

 

We hebbe in het datamodel een entiteit gestopt die de vertalingen bevat. Deze kun je alleen zichtbaar maken in Power BI Desktop. Dat doe je als volgt:

 

Stap 1 - Klik met rechtermuisknop op een willekeurige entiteit in het model en klik op verborgen opties weergeven:

ChrisvandenBerg_0-1680608257829.png

 

 

Stap 2 - Ga naar de tabel 'Translations' en maak hier een rapportje van:

ChrisvandenBerg_1-1680608363514.png

 

 

ChrisvandenBerg_2-1680608438212.png

 

 

Op deze manier hoef je niet naar een aparte community pagina of extern document, maar kun je in power bi desktop de vertalingen vinden die je nodig hebt!

 

Ik hoor graag of het je zo is gelukt en/of je nog vragen hebt!

 

@Chris van den Berg : kan het zijn dat er iets veranderd is? We zien in Powerbi Desktop de tabel translations niet meer. De optie 'Verborgen opties weergeven" is wel aangevinkt.

 

 

 

 

We hebben de translation tabel zichtbaar gemaakt en uitgebreid. Deze heet nu Datamodel Info. Zie ook onderstaande release update.

 

Release Update: 23 Augustus 2023