Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

In matrix op 1 regel apart de uitvoercode en omschrijving van salarisresultaten krijgen

door karl Wegner

Er is vast wel een foefje voor.

 

Ik heb een soort cumulatief resultaten overzicht gemaakt in een matrix.

Nu had ik in eerste instantie alleen de uitvoercode opgenomen in het rapport, maar nu wil ik ook de omschrijving van de uitvoercode toevoegen. Deze komt wel als regel zichtbaar, maar als onderliggende waarde bij de uitvoercode en niet als een apart kolom er naast. Ik zie overigens ook dat als de tekst van de omschrijving wordt aangepast, deze ook vast staat ingesteld in de salarisperiodes. Daardoor kan het voorkomen dat ik de uitvoercode twee keer in mijn overzicht krijg. Heel vervelend overigens.

karlie_0-1689949422431.png

Hoe krijg ik in de matrix de omschrijving naast de uitvoercode?

Vraag het eerst maar eens in het forum, voordat ik een aanvraag inschiet bij de Sefvicedesk.

14 ANTWOORDEN 14
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste @karl Wegner , Als je de gegevens exporteerd dan kan je kiezen uit twee opties: 
1) "Gegevens met de huidige indeling"
2) "Samengevatte gegevens".

Als je kiest voor 1 dan word de weergave zoals die is in youforce reporting overgenomen in Excel (dus met lege cellen)
Als je kiest voor 2 dan wordt elke regel gevuld met een waarde. Nadeel is dat excel dan soms niet weet hoe om te gaan met de kolommen. 

Mogelijk kan je hier nog wat mee spelen om de juiste export naar excel te krijgen.

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Beide opties geprobeerd, maar niet het gewenste resultaat.

Ik heb inmiddels een call ingeschoten.

Het overzicht is helemaal uitgeklapt, maar ik zit met het probleem dat de omschrijving van de uitvoercode is aangepast in de loop van het jaar en dat gaat blijkbaar niet goed in de presentatie en export naar Excel. Wil graag in de call dit verder uitdiepen.

door Chris van den Berg

Zie in onderstaande tutorial een uitgebreide uitleg over groeperen. Ik denk dat je de matrix niet hebt ‘uitgeklapt’ daarvoor moet je op 1 van de icoontjes klikken rechtsboven de matrix. Zie hoe ik dat doe bij 04:05 

https://youtu.be/2i-UDnVunF0

👉 https://community.visma.com/t5/Youforce-Reporting-Analytics/ct-p/nl_ra_youforce_reporting Groeperen in Youforce Reporting. Hoe doe je dit nu eigenlijk? Chris geeft een heldere uitleg over hoe je dit het beste kan doen. Abonneer op ons kanaal ☞ https://www.youtube.com/c/VismaRaet HR wordt steeds
karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Ik ga een call inschieten

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@karl Wegner Zie onderstaande.

 

cvanstijn_0-1690180256343.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Nu ziet de layout er zou uit. Een aparte kolom uitvoercode en omschrijving uitvoercode.

karlie_0-1690285273287.png

Als ik wat jij zegt nu toepas, dan krijg ik dit te zien

karlie_1-1690285343449.png

Het teken voor de uitvoercode verdwijnt, maar de omschrijving komt niet tevoorschijn, behalve dan bij diegen die ik handmatig had geopend. Mis ik nog wat?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Uit je screenshot lijkt het er op dat je waardes en totalen dubbel ziet. Via onderstaande opties kan je daar mee spelen

Raymond_de_Rozario_1-1690291323074.png

 

 

 

 

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Wanneer je aan de matrix een wijziging aanbrengt, dan moet je wel alle kolommen/regels weer openklappen. Dit doe je door net zolang op onderstaande knop te klikken totdat alles weer zichtbaar is, precies wat Chris aangeeft...

 

Raymond_de_Rozario_0-1690289081649.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

karl Wegner
CHAMPION ***

Dit teken 

karlie_0-1690295631061.png

kende ik nog niet.

Het is nu gelukt.

 

Alleen weer jammer dat als je in de loop van het jaar de omschrijving aanpast van de uitvoercode, deze gekoppeld blijft aan de salarisperiode, zodat door de gewijzigde omschrijving je twee regels krijgt van dezelfde uitvoercode. Bij het exporteren naar Excel blijft de 2e regel zonder uitvoercode ook leeg, zodat het eventueel filteren in Excel weer niet kan. In Impromptu kon je nog aangeven dat gegroepeerde regels zichtbaar werd in Excel. In report Builder kon dat niet meer en nu ook niet in Youforce Reporting? Of is daar weer een foefje voor?

karlie_1-1690295753493.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Zou je een volledig screenshot (geanonimiseerd) kunnen laten zien? Ik ben benieuwd hoe je de onderverdeling hebt qua rijen, kolommen, waarden. Heb je ook al eens geprobeerd alles wat je onder kolommen hebt staan naar waarden te verplaatsen? Er is op dit moment echt te weinig info om een goede analyse te doen.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

karl Wegner
CHAMPION ***

Het is een simpel overzicht.

Uitvoercode en omschrijving uitvoercode in de regel en salarisperiode in de kolom en de waarde uitvoercode bij waarde. Zoals je ziet is in de loop van het jaar bij een paar uitvoercodes de omschrijving aangepast en daardoor worden deze nu apart gepresenteerd. De uitvoercode wordt niet herhaald en laat een lege regel zien. Zo wordt het rapport ook geëxporteerd naar Excel, dus een lege regel bij uitvoercode, waardoor je in Excel niet meer kan filteren. Dat is du waar ik nu tegen aan loop.

karlie_0-1690356685614.png

karlie_1-1690356880777.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Dan weet ik niet hoe jij je groepering hebt staan, of exporteert naar Excel. Op het moment dat ik gebruik maak van de matrix visual en daarna exporteer naar Excel, dan kan ik op iedere kolom filteren. Deze groepeert Excel ook door de gegroepeerde cellen samen te voegen.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

karlie_2-1690285699222.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Er is uiteraard ook een rubriek met code + omschrijving, maar dan krijg ik de sortering in het rapport niet goed van de uitvoercode.